مجلس حوزه انتخابیه میاندوآب را از شاهین دژ و تکاب جدا کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در استان آذربایجان غربی که هم اکنون یک حوزه انتخابیه است به دو حوزه انتخابیه میاندوآب و حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب تفکیک شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با 124 رای موافق، 56 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 237 نماینده حاضر با کلیات طرح اصلاح جدول قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با 129 رای موافق، 66 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 239 نماینده حاضر با جزییات این طرح موافقت کردند.
بر اساس ماده واحده این طرح که به تصویب مجلس رسید حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ و تکاب که دونماینده دارد به دو حوزه مستقل زیر تقسیم می شود:
الف: حوزه انتخابیه میاندوآب شامل شهر میاندوآب- بخش مرکزی- بخش باروق- بخش مرحمت آباد به مرکزیت شهر میاندوآب با یک نماینده
ب: حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب متشکل از شهرستان شاهین دژ شامل شهر شاهین دژ- بخش مرکزی- بخش کشاورز و همچنین شهرستان تکاب شامل شهر تکاب- بخش مرکزی- بخش تخت سلیمان به مرکزیت شهر تکاب با یک نماینده
202/201

کد خبر: 670426

وب گردی

وب گردی