قنبری :توهین به روحانی مصداق لمپنیزم است /اصولگرایان از تخریب کنندگان رییس جمهور تبری جویند

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به توهین ها علیه رییس جمهور گفت:بسیاری از چهره های اصولگرا افرادی درست و منطقی هستند که باید در مقابل این توهین‌ها موضع بگیرند و اجازه ندهند این اقلیت با استفاده از نام اصولگرایی آنها را نیز بدنام کنند.

داریوش قنبری درگفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون توهین های اخیر به آقای روحانی رامصداق لمپنیزم رسانه ای دانست و گفت : این روش خیلی وقت است که بر فضای رسانه ای از سوی تندروها و مخالفان آقای روحانی حاکم شده است و از انواع الفاظ رکیک و نابجا علیه شخص رئیس جمهور و مسوولین دولتی و به طور کلی علیه تمامی اصلاح طلبان از این واژه ها استفاده می‌کنند.

اصولگرایان از تخریب کنندگان رییس جمهور تبری جویند

عضو حزب مردم سالاری با بیان این که کسانی که از ادبیات سخیف استفاده می‌کنند خود لمپن‌های سیاسی و افرادی هستند که بن مایه‌های غنی ندارند،گفت: به دلیل این که چیزی در چنته برای نقد عالمانه دولت ندارند و از علم نقادی بهره ای نبردند از این روش استفاده می کنند که در شان یک جامعه اسلامی نیست و حتی این الفاظ را در مورد افرادی عادی در رسانه‌ها به کار بردن شایسته و اخلاقی نیست چه برسد به اینکه رئیس جمهوری که نماینده ملت است را مورد خطالب قرار دهند،کسانی که اینگونه به نماینده ملت توهین می کنند در اصل به 78 میلیون ایرانی توهین کرده اند.

او با انتقاد از اینکه برخورد مناسبی با توهین کنندگان صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: آنها طیفی هستند که در رسانه های خود از ادبیات لمپنانه استفاده می‌کنند و هر جا هم که موقعیت اقتضا کند به سمت چماق و رفتارهای نامناسب روی میآورند که به هر حال کارنامه آنها در طول زمان مشخص است؛در سال گذشته این طیف از به هم ریختن سخنرانی ها و برخی همایش‌ها دریغ نکردند و از توهین و تهمت و افترا به مسوولین عالی رتبه کشور از جمله شخص رئیس جمهور کم نگذاشتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر این که متاسفانه این طیف تندرو خود را در اردوگاه اصولگرایی معرفی می کنند بنابراین لازم است که اصولگراها از رفتار آنها تبری بجویند تا رفتار آنها شامل کل اصولگرایان نشوند،بیان کرد: درست است که خود را اصولگرا می دانند اما طیف خاصی از اصولگرایی هستند و دارای اکثریت در میان این جناح سیاسی نبوده بلکه اقلیت ناچیزی هستند و نمی توان آنها را اکثریت تلقی کرد و به نظر من این ظلم به دیگر اصولگرایان است.

ضرورت برخورد قانونی با توهین کنندگان

قنبری با اشاره به این که من به عنوان فردی اصلاح طلب دوست دارم اصولگرایان به عنوان رقیب اصلاح طلبان از روش های درست و منطقی استفاده کنند گفت: بسیاری از چهره های اصولگرا افرادی درست و منطقی هستند که باید در مقابل این توهین‌ها موضع بگیرند و اجازه ندهند این اقلیت با استفاده از نام اصولگرایی آنها را نیز بدنام کنند.

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به تخریب کنندگان رئیس جمهور و دولت گفت: این رفتار در شان ملت ایران نیست و رفتار انسانی و دینی نیز تلقی نمی شود و آنها که خود را اصولگرا می نامند باید بگویند که اصول مورد نظرشان چیست آیا روی آوردن به ادبیات توهین آمیز و افترا زدن جزو اصول آنها تلقی می شود؟

او افزود: باید با این رفتارها و توهین به مسئولان و افراد برخورد قانونی صورت گیرد لذا شاهدیم که اگر رسانه‌های اصلاح طلب یا آنهایی که همراه با دولت هستند با کوچکترین تخلفی توقیف می‌شوند و مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند اما د رمقابل این رسانه‌ها حاشیه امنی دارند که عدم برخورد با آنها این جرات را به آنها داده که جسارت هایشان را بیشتر کنند و به کار خود ادامه دهند و باید با توجه به آنچه در قانون مجازات اسلامی در برخورد با توهین آمده است ،جا دارد که دستگاه قضایی به نحو مناسبی با توهین کنندگان برخورد کند.

دولت از نقد عالمانه استقبال می‌کند

قنبری با بیان این که اگر مخالفین دولت به دنبال نقادی هستند اشکالی در آن وجود ندارد گفت: دولت از نقد عالمانه استقبال می‌کند و نقد فی النفسه باعث اصلاح عیوب می شود و امر مفید و پسندیده ای است و نکته حائز اهمیت این است که تخریب کنندگان دولت بیشتر از آنکه در این زمینه موفق شوند به تخریب خود موفق شدند و تنها دستاوردی که داشتند آبروریزی بیشتر برای خود و همفکرانشان است و ادبیات آنها نشان دهنده این است که از چه طیفی هستند و طبیعی است با توجه به روش و ادبیاتی که دارند از جایگاهی در فعالیت سیاسی ایران برخوردنیستند.

کلید حل معضلات اقتصادی در سیاست خارجی بود

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به فعالیت های دولت یازدهم گفت: آقای روحانی و هیات دولت هر از گاهی دستاوردها را بیان می کنند اما فکر می کنم که یک جای خالی در این زمینه وجود دارد و آن این است که اطلاع رسانی مناسبی نسبت به دستاوردها نشده که باید جدی تر به آن بپردازند.

او با بیان اینکه دولت اقدامات بسیار خوبی را انجام داده بیان کرد: رشد 4.5 درصدی اقتصادی که در چند ماهه اول سال به آن دست یافتیم دستاورد قابل توجهی است لذا باید این مقایسه را داشته باشیم که با رشد منفی 6 درصد در اواخر دولت احمدی نژاد که دولت را تحویل روحانی داد مواجه بودیم و با توجه به طول عمر سه ساله دولت یازدهم اگر آن رشد منفی 6 درصد را با این رشد 4.5درصدی در نظر بگیریم دولت بیش از 10 درصد رشد اقتصادی داشته است.


قنبری در ادامه گفت: با توجه به شرایطی که در اثر تحریم ها برای کشور به وجود آمد و هنوز هم به حالت عادی برنگشته ایم و برجام به تدریج نتایج خود را نشان خواهد داد، اما خروج کشور از بند 7 منشورر ملل متحد و دستاورد برجام از جمله مباحثی است که روحانی توانست در این زمینه پیروز شود. و دولت قطعا کارنامه خوب و موفقی داشته و در عرصه سیاست خارجی به خوبی درخشید اما برخی از مخالفان این گونه وانمود می کنند که دولت روحانی صرفا به سیاست خارجی تکیه کرده و دیگر مسایل داخلی را رها کرده است. در صورتی که مهم ترین اولویت اقای روحانی سر و سامان دادن به مسایل اقتصادی کشور بود و به سیاست خارجی توجه شد تا به برجام دست یابند و کلید حل معضلات اقتصادی در سیاست خارجی بود.


او تاکید کرد: ما در سایه حل مسایل سیاست خارجی و به نتیجه رسیدن برجام توانستیم صادرات 600 هزار بشکه ای نفت را به 2 میلیون 200 هزار بشکه ارتقاع دهیم و اینها دستاوردهای اقتصادی برجام است که نباید نادیده گرفته شود.

برجام گام بسیار مثبتی برای سر و سامان دادن به اقتصاد کشور فراهم کرد

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به شرایط قبل از دولت روحانی گفت: اگر وضعیت سابق در کشور حاکم بود اکنون برای واردات گندم و نیازهای اصلی غذایی مردم مشکلات جدی داشتیم و اکنون نیز ادعا نمی کنیم که مشکلات کاملا حل شده بلکه مشکلات متعددی از سوی دولت گذشته براساس ندانم کاری‌ها پدید آمده اما دولت به خوبی عمل کرده و برجام گام بسیار مثبتی برای سر و سامان دادن به اقتصاد کشور فراهم کرد.


قنبری با بیان این که دولت سعی کرد کشور را از یک حالت بحرانی به یک حالت عادی تبدیل کند ، گفت: مخالفان روحانی در پی القاء این هستند که بیان شده با به نتیجه رسیدن برجام پول تو جیبی دادن به مردم می دهند و تمام معضلات اقتصادی حل می شود در صورتی که هیچ کس چنین ادعایی را در رابطه با برجام نداشته بلکه برجام فقط ما را به وضعیت عادی قبل از دوره احمدی نژاد رسانده است که بتوانیم با دنیا مبادلات اقتصادی داشته باشیم و با این شرایط توسعه کشور را به پیش ببریم

مدیرت بحران روحانی بازار از دست رفته نفت را احیاء کرد

عضو حزب مردم سالاری ادامه داد:در دوران احمدی نژاد توسعه اقتصادی تعطیل شد و تحریم‌های ظالمانه تحمیلی فرصت رشد و توسعه را از ما گرفت و بحرانی که در اثر سیاست های غلط دولت گذشته در عرصه سیاسی حاکم شد با درایت دولت یازدهم حل شده و کشور شرایط عادی پیدا کرده که در سایه چنین شرایطی توانستیم بازار از دست رفته نفت را احیا کنیم.

او گفت: مخالفان اگر با نگاه عالمانه به قضایا و عملکرد دولت نگاه کنند و منافع ناشی از تحریم ها را کنار بگذارند، میتوانند این دستاوردها را ببینند. لذا دولت آن چرا مقدور بود انجام داده و در جایی کم کاری نکرد است و توانست شرایط بحرانی را مدیریت کند.


قنبری گفت: با توجه به تحقیقات و بررسی های که داشته ام سراغ ندارم که از زمانی که سازمان ملل تشکیل شده کشوری تحت بند 7 منشور رفته باشد و سالم بیرون آمده باشد یعنی نظام سیاسی آن کشور تغییر نکرده و تجزیه نشده و تحت اشغال نظامی قرار نگرفته باشد و ایران اولین کشوری است که در سایه مدیریت بسیار خوب آقای روحانی این فرصت را پیدا کرد و از این شرایط بحرانی خارج شد و برخی ها به شکل غیرمنصفانه این دستاورد را ناچیز جلوه می دهند و حتی می خواهند آن را تخریب کنند که این شدت بغض و کینه به رییس جمهور را می رساند.

احمدی نژاد مسوویت دارد که شان ملت ایران را در صحنه بین المللی پایین نیاورد

این فعال اصلاح طلب پیرامون نامه نگاری احمدی نژاد با اوباما و اینکه آیا برخی عنوان می کنند دیگر شهروندان هم می توانند چنین اقدامی داشته باشند گفت: اولا اگر افراد دیگیری مانند اصلاح طلبان این نامه را می نوشتند رسانه های تندروها واکنش شدیدی نسبت به آن نشان می دادند و جای تاسف دارد که اکنون دوستان احمدی نژاد هیچ اشاره ای به این موضوع و نفی ان نداشتند .

او با بیان اینکه احمدی نژاد به این نکته باید توجه داشته باشد که زمانی که در قدرت بود دو نامه به اقای اوباما نوشته که هیچ جوابی از او رییس جمهور امریکا دریافت نکرده است گفت: هر کس دیگری به جای آقای احمدی نژاد بود نامه سوم را آن هم که در شرایطی که دیگر کاره ای نیست و قدرتی ندارد نمی نوشت و اگر قرار بود آقای اوباما به نامه های آقای احمدی نژاد توجه می کرد و ترتیب اثر می داد زمانی که در قدرت بود و عنوان رئیس جمهور کشورمان را بود توجه می کرد و وقتی که آن نامه ها در اوج قدرت آقای احمدی نژاد با بی محلی و بی توجهی مواجه شد به هر حال ایشان نباید به این شکل شان خودش را پایین می آورد.

عضو حزب مردم سالاریگفت:وقتی که این نامه ها پاسخ نگیرند و پاسخ هم داده نخواهد شد شان نگارنده نامه که هیچ شان ملت ایران هم با این نامه های بی پاسخ پایین می آیدو این به نوعی بی توجهی پرستیژ ملت ایران تلقی می شود و اقای احمدی نژاد مسوویت دارد که شان ملت ایران را در صحنه بین المللی پایین نیاورد.


قنبری با اشاره به اینکه بحثی که مطرح است این است که جدا از این که این نامه هیچ اثری ندارد آقای احمدی نژاد دنبال استفاده تبلیغاتی استافزود: احمدی نژاد دنبال این است که نگاهی به انتخابات سال آینده داشته باشد و به دنبال فرافکنی موضوعی است که خود در شکل دادن آن دخیل بوده و آن بحث دو میلیارد دلاری است که دولت آمریکا آن را الان مصادره کرده و این دو میلیارد دلار در زمان دولت نهم و دهم به آمریکایی‌ها داده شد یعنی در شرایطی که روابط مخاطره آمیزی بین ایران و آمریکابقرار بود آنقدر درایت سیاسی وجود نداشته است در دوران آقای احمدی نژاد که مسوولین وقت این دو میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکایی را خریداری کردند و به نوعی گوشت را به تعبیرعامیانه آن دست گربه سپردند .

او در تصریح هدف احمدی نزاد از ارسال نامه به اوباما گغت آقای احمدی نژاد با این نامه دو هدف داشته؛ یکی تبلیغات سال آینده و فرافکنی موضوعی که خود به عنوان مقصر بایستی در ارتباط با آن در مقابل ملت ایران و در مقابل تاریخ جوابگو باشد.

203/201

کد خبر: 670454

وب گردی

وب گردی