وام برای  پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش

معاون مدیریت توسعه وزارت آموزش وپرورش گفت:پیش از فارغ التحصیلی از دوره های حرفه ای معلمی به پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش وام اعطا می شود تا شهریه به دانشجومعلمان ماده ۲۸ فشار نیاورد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سید محمد بطحایی درباره اعطای وام به دانشجو_معلمان ماده ۲۸ گفت: متاسفانه اعطای وام به دانشجو -معلمان ماده ۲۸ که در حال گذراندن دوره تربیت حرفه ای معلم هستند به تاخیر افتاده است.

او افزود: باید تسهیلات بانکی را از شبکه های بانکی دریافت کنیم لذا امکان هماهنگی تا امروز با بانک ها انجام نشده است.

معاون مدیریت توسعه وزارت آموزش و پرورش گفت: حتما تا پیش از فارغ التحصیلی آنان از دوره های حرفه ای معلمی وام اعطا می شود تا هزینه ها به دانشجومعلمان فشار نیاورد.

بطحایی با بیان اینکه دانشجو معلمان ماده ۲۸ با سخت‌گیری و تهدید پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی بابت شهریه روبه‌رو هستند، گفت: با دانشگاه های متولی برگزاری دوره ها صحبت می شود تا به دانشجومعلمان فشار وارد نکنند.

پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که به ماده ۲۸ معروف هستند باید دوره تربیت حرفه ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با پرداخت شهریه بگذرانند این دوره ها از اسفند ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد و مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکید کردند تسهیلات وامی به دانشجویان برای پرداخت شهریه اعطا می شود اما با گذشت ۶ ماه از دوره های تربیت حرفه ای معلمی خبری از اعطای وام نشده است و حتی در مواردی دانشگاه ها از ورود برخی از دانشجویانی که توان پرداخت شهریه را نداشتند اجازه ورود به جلسه امتحان را ندادند.

20103

کد خبر: 670462

وب گردی

وب گردی