مقیمی: امنیت در کشور برقرار است

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: با توجه به مجموعه شرایط موجود در کشورهای همسایه، امنیت در کشور برقرار است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مقیمی معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی، در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار داشت: موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل امنیتی و امنیت استانها، مسائل و آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و انتخابات سال 96 باید در دستور کار استانداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی که فرماندهی آن بر عهده معاون اول رییس جمهور است از سوی مقام معظم رهبری تکلیفی برای مسئولان و استانداران لحاظ شده تا در این زمینه زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام دهند.

مقیمی در باب توجه به مسائل امنیتی و امنیت استان ها گفت: با توجه به مجموعه شرایط موجود در کشورهای همسایه خوشبختانه در کشور ما و در تمام نقاط مختلف امنیت به طور کامل برقرار است و می توان ادعا کرد که از لحاظ امنیتی مشکلی نداریم اما استانداران در این خصوص تکالیف سنگینی دارند که باید بدان توجه نمایند.

وی با بیان اینکه در خصوص آسیب های اجتماعی گزارشی کامل از وضعیت این آسیب ها در تمامی استانها آماده شده، ادامه داد:با اجرایی کردن این تصمیمات می توان از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه پیشگیری کرد که البته باید به این آسیب ها به طور ویژه پرداخت تا شاهد اثرات مثبت آن باشیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: در حوزه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع باید کار مردم در دستگاه های اجرایی به موقع و در زمان بندی مناسب صورت گیرد و از سوی دیگر فرمانداران باید در این حوزه ارتباط بیشتری با مردم برقرار نمایند.

وی اظهار داشت: انتخابات سال 94 به خوبی برگزار شد و خوشبختانه شاهد نشاط سیاسی در سراسر کشور بودیم که امیدواریم انتخابات سال 96 نیز به خوبی و با حداکثر مشارکت برگزارشود.

مقیمی در بخش دیگر سخنان خود اشاره‌ای به عملکرد سه ساله دولت یازدهم داشت و گفت: برجام، ایجاد تداوم امنیت، اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، احترام به فرهنگ بومی تمام استانها، حمایت از احزاب، گروه های سیاسی و تشکل های مردم نهاد، فعال شدن دوباره خانه احزاب، رعایت کامل حقوق شهروندی به خصوص در مناطق مرزی و مناطقی با تنوع قومیت ها و...گوشه ای از مهم ترین عملکرد سه ساله این دولت است.

وی تصریح کرد: پس از برجام شاهد رقابت در اقتصاد، انتقال تکنولوژی، مراودات علمی و... هستیم که وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر شده است.

مقیمی با بیان اینکه سال سختی را در پیش رو داریم، اظهار داشت: باید از رکود عبور کنیم که البته نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاه های اجرایی نیز هستیم و امیدواریم با تحقق این امر، کشور شاهد تحول و جهش اقتصادی شود.

202/201

کد خبر: 670467

وب گردی

وب گردی