تعطیلی 6 مدرسه و سرگردانی4 هزار دانش‌آموز/مالک با حکم دادگاه 6 مدرسه در منطقه 18 را تعطیل کرد

6 مدرسه در منطقه 18 با شکایت مالک خصوصی و رأی دادگاه به تخلیه محکوم شدند تا یک‌ماه مانده به آغاز سال تحصیلی جدید، 4 هزار دانش‌آموز بی‌خبر از اختلاف‌های مالی مالک و آموزش و پرورش، سرگردان مدارس دیگر شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران خبر تعطیلی این 6 مدرسه را یک عضو شورای شهر در جلسه شورای شهر تهران علنی کرده است تا بلکه آموزش و پرورش پیش از مرگ سهراب، نوشداروی «پول» را به جیب مالک بریزد. مالکی که بنا به آنچه از سوی مسئولان آموزش و پرورش روایت می‌شود، بی‌توجه به توافق خود با این وزارتخانه، برای کسب سود بیشتر پا روی همه قول و قرارها گذاشته و رأی دادگاه را هم با خود همراه کرده است!
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود در میان شورایی‌ها، بحث تعطیلی این 6 مدرسه از جمله «شهید همت»، «شهید باکری» و «دکتر حسابی» را پیش کشید تا جلوی حکم قضایی که رأی به «تعطیلی» و «تحویل ملک» به مالک داده است، هرچه زودتر گرفته شود، اما تا بعدازظهر دیروز با وجود همه رایزنی‌های آموزش و پرورش، همچنان خبری از بازپس‌گیری این مدارس نبود، درحالی که به گفته ناصحی، منطقه 18 با وجود داشتن 12 هزار و 600 دانش‌آموز، دارای بیشترین جمعیت محصل بوده و باید وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برای آن چاره‌ای می‌اندیشیدند!
ناصحی می‌گوید: «پیش از این تفاهمنامه‌ای بین آموزش و پرورش و مالک نوشته شده بود، اما مالک بدون اطلاع آموزش و پرورش دوباره شکایت کرده است و از یک زمین 5 هزار متری تنها 2 هزار متر آن به مدرسه اختصاص یافته و دیگر فضاها تبدیل به خیابان و کوچه شده است، بنابراین وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران باید هرچه زودتر در این باره اقدام کرده و این ملک را از مالک خریداری کنند.»
با وجود این، موضع آموزش و پرورش منطقه نشان می‌دهد که هنوز اقدامات جدی برای خریداری این ملک انجام نگرفته است. رئیس منطقه 18 آموزش و پرورش شهر تهران اگرچه از تعطیلی 6 مدرسه در منطقه خلیج فارس جنوبی ابراز نگرانی کرده است، اما بدون اشاره به یک نتیجه رضایت بخش دراین باره می‌گوید: در گذشته، مذاکراتی با مالک خصوصی این مدارس انجام شده بود، اما اختلالاتی به وجود آمده و حاضریم با مالک دوباره به مذاکره بنشینیم و مدارس را خریداری کنیم.
حسین ابراهیمی درباره جزئیات تعطیلی 6 مدرسه در منطقه خلیج فارس جنوبی ادامه می‌دهد: شش مدرسه شامل «ستایش»، «خلیج فارس»، «شهید باکری»، «دکتر حسابی»، «شهید همت» و «تربیت» که دو مورد از آنها دبیرستان دوره دوم دخترانه، یک دبستان دخترانه، یک دبیرستان دوره اول و یک مورد دبستان دوشیفت پسرانه با بیش از چهار هزار دانش‌آموز هستند.
وی می‌افزاید: این 6 مدرسه یک مالک خصوصی دارند که مذاکرات با وی صورت گرفته؛ ملک‌ها قیمت‌گذاری شده و تشریفات خرید انجام شده بود، اما وی این اواخر روی متراژ زمین و قیمت آن بحث‌هایی داشت و درصدد بود قیمت و پول فضایی که در خیابان و معبر افتاده و شهرداری آنها را تبدیل به پارک کرده است را هم از آموزش و پرورش بگیرد در صورتی که ما تصرف و مالکیتی بر آن فضاها نداریم.
وی تأکید می‌کند: با همه این اوصاف، ما حاضریم بار دیگر پای میز مذاکره بنشینیم، اگرچه مالک قبل از مذاکره، حکم قاضی و دادگاه را هم گرفته است.
به گفته ابراهیمی، ارزش این مدارس بیش از 10 میلیارد تومان است و هشت هزار متر مربع مساحت دارد و در منطقه خلیج فارس جنوبی قرار گرفته است.
آنطور که او می‌گوید با وجود همه پیگیری‌هایی که از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفته، هنوز نتیجه امیدوارکننده‌ای به دست نیامده است.

105105

کد خبر: 670481

وب گردی

وب گردی