کره شمالی رئیس جمهور کره جنوبی را یک بیمار روانی دانست

پس از آنکه رئیس جمهور کره جنوبی در سخنانی بلندپروازی‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی را محکوم کرد و از استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا دفاع کرد، پیونگ یانگ وی را یک بیمار روانی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه بر اهمیت استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" در این کشور تاکید کرد و این اقدام را "دفاع از خود" در برابر توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای کره شمالی دانست.

به گزارش تسنیم، سخنگوی کمیته کره شمالی برای اتحاد در این باره گفت: اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی، بی پایه و اساس بوده است. این فقط یک بهانه است و او باید بداند که چنین سفسطه‌ای تنها توسط یک عروسک خیمه شب بازی بیان می شود که هیچ کاری را بدون اجازه آمریکا انجام نمی دهد.

وی در ادامه افزود: این صحبت ها تنها مزخرفاتی است که توسط یک بیمار روانی گفته می‌شود.

کره شمالی بارها تهدید به اقدام فیزیکی علیه سامانه دفاع موشکی "تاد" کرده است. آمریکا و کره جنوبی پیش از این از استقرار نهایی سامانه دفاع موشکی تاد در شبه جزیره کره خبر داده‌اند.

گرچه سئول و واشنگتن هدف اصلی از استقرار این سامانه دفاع موشکی را مقابله با تهدیدات کره شمالی اعلام کرده‌اند ولی روسیه و چین به شدت با این اقدام مخالفت داشته‌اند.

303300

کد خبر: 670510

وب گردی

وب گردی