ولایتی: معادلات بین المللی در حال تغییر است/ ضرورت کم شدن فاصله بین گفت و گوها و بیشتر شدن روابط

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که هر تصمیم سیاسی احتیاج به احتیاط بیشتری دارد گفت: دنیای دوقطبی تمام شده و مشخص نیست در حال حاضر دنیا به چه سمتی پیش می رود و معادلات بین الملل در حال تغییر است و نمی دانیم موازنه سیاسی چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز با میشائیل اشپیندل، معاون صدر اعظم و وزیر خارجه سابق اتریش و وزیر کل کنونی مرکز بین الملل ریاست مهاجرت دیدار کرد.

ولایتی در این دیدار بیان کرد: تحولاتی که ظرف چند هفته اخیر رخ داده است کاملا غیرقابل پیش بینی بود و این تحولات در ترکیه، اروپا، غرب آسیا و سوریه تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که وضعیت دنیا به صورت عام و آسیای غربی و شمال آفریقا به صورت خاص نسبت به گذشته پیچیده تر شده است بیان کرد: دنیای دو قطبی تمام شده و مشخص نیست در حال حاضر دنیا به چه سمتی پیش می رود.

او با بیان این که نمی دانیم در آینده جهان چند قطبی خواهد شد افزود: معادلات بین الملل در حال تغییرات است و نمی دانیم موازنه سیاسی چگونه رقم خواهد خورد.

ولایتی ادامه داد: دقیق ترین و باتجربه ترین سیاستگذاران نیز نمی توانند وضعیت سیاسی و موازنه های آینده را پیش بینی کنند لذا هر تصمیم سیاسی احتیاج به احتیاط بیشتری دارد.

او گفت: این نوع گفت وگوها و تبادل نظرها بسیار ضروری است و ضرورت دارد فاصله بین گفت وگوها به خصوص بین موسسات مطالعاتی کمتر شده و روابط بیشتر شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: وضعیت کنونی سوریه در یک سال پیش برای کسی قابل پیش بینی نبود و همچنین وضعیت اوکراین در سه سال گذشته نیز به همین منوال قابل پیش بینی نبود.

او ادامه داد: در چند ماه گذشته نمی توانستیم حوادث اخیر ترکیه را پیش بینی کنیم و باید گفت: تحولات ترکیه علاوه بر اروپا بر غرب آسیا، سوریه تاثیرگذار خواهد بود.

203/201

کد خبر: 670521

وب گردی

وب گردی