فخری: کوچک بودن ورزش ما مدال را از عابدینی گرفت/ نتیجه تیم ملی شمشیربازی فوق العاده بود

سرمربی تیم ملی شمشیربازی گفت: ورزش کشور ما کوچک است و باید مسئولان برای بزرگ شدن ورزش کشورمان فکری کنند.

پیمان فخری در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص المپیک 2016 ریو و بازی های مجتبی عابدینی گفت: عابدینی در این دوره از رقابت های المپیک عملکرد فوق العاده ای داشت و نشان داد که می تواند رقیب سرسختی برای کشور هایی مانند روسیه و آلمان که از قطب های بزرگ شمشیربازی هستند باشد. ما برای کسب این نتیجه بعد از المپیک 2012 لندن با هم، هم قسم شدیم تا در المپیک 2016 یک شگفتی بسیار بزرگی را رقم بزنیم که به لطف خداوند متعال توانستیم این تصمیم را عملی کنیم.

وی افزود: مجتبی عابدینی در المپیک 2012 لندن از 27 شمشیرباز حاضر بیست و هفتم شد، عابدینی که توانست بعد از چهار سال به این مرتبه از آمادگی برسد حق او بود که مدال طلا را بر گردن خود ببیند. او در این دوره توانست سه تن از قهرمانان جهان را شکست دهد و به فینال برسد ،این کار بزرگی بود که توانستیم انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در خصوص رشته شمشیربازی اظهار داشت: رشته شمشیربازی یک رشته بسیار مظلوم است و حمایت چندانی از این رشته در کشور ما نمی شود. می خواستیم با کسب مدال المپیک نظر همه مسئولان را به این رشته ورزشی جلب کنیم تا ببینند که می توانیم در رشته های دیگر هم حماسه سازی کنیم. جز وزیر ورزش همه مسئولان وزارت ورزش حضور داشتند و دیدند که داوران چگونه مدال طلا را دست عابدینی گرفتند.

وی تصریح کرد: ورزش کشور ما کوچک است و باید مسئولان فکری برای ورزش کشور بکنند زیرا ما بیشتر از آن چه که فکر می کنند پتانسیل داریم. تیم ملی شمیربازی برای راه یابی به مسابقات المپیک با امکانات بسیار کم و هزینه بسیار اندک تمرین کرد، و همین نتیجه ای را هم که در المپیک گرفتیم بریمان بسیار با ارزش بود. وقتی کشوری مانند آلمان با 12 شمشیرباز به المپیک می آید خوب معلوم است که داوران ناخواسته چشمشان به تیمی می رود که بیشترین شمشیرباز را دارد و بهترین نتیجه را گرفته است. این نشان دهنده این است که ورزش کشور ما چقدر کوچک است.

پیمان فخری با توجه به شرایط مسابقات المپیک 2016 ریو گفت: ما در المپیک هم شرایط خوبی نداشتیم،فیزیوتراپ و پزشک همراه با تیم ملی به ریو نیامده بودند. اعضای کل تیم ملی شمشیربازی کشورمان دو شمشیرباز و یک سرمربی بود. به نظرم این می تواند یک ضعف باشد برای ورزش کشورمان که به هیچ وجه هم نمی شود آن را توجیح کرد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در پایان خاطر نشان کرد: به دلیل تمرینات بسیار زیادی که سال های گذشته برای المپیک داشتیم شمشیربازان خسته بودند، که یک استراحتی را خواهیم داشت تا بعد از استراحت شمشیربازان، وارد اردو شویم تا برای مسابقات 2018 آسیایی آماده شویم.

601/402

کد خبر: 670533

وب گردی

وب گردی