نظر سنجی ها حاکی از کاهش محبوبیت احزاب حاکم آلمان است

نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه اینسا از کاهش میزان محبوبیت احزاب ائتلاف حاکم در آلمان و افزایش رضایتمندی از حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان در این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه "دی ولت"، حدود یک سال مانده تا انتخابات پارلمانی در آلمان نتایج نظرسنجی ها برای ائتلاف حاکم در آلمان کمتر خوش بینانه است.

به گزارش تسنیم، نظرسنجی اخیر موسسه اینسا که به سفارش نشریه بیلد انجام داده است نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی با نیم درصد کاهش 31 درصد آراء شهروندان را به دست آورده و حزب سوسیال دموکرات نیز با از 21 درصد به 20.5 کاهش پیدا کرد.

این در حالی است که در شروع سال جاری میلادی نتایج نظرسنجی موسسه اینسا برای اتحادیه احزاب متحد مسیحی نتیجه 36 درصد آراء و برای حزب سوسیال دموکرات 22.5 درصد را نشان می داد.

حزب سبز آلمان نیز با نیم درصد کاهش 11 درصد، حزب لیبرال دموکرات با نیم درصد افزایش هفت درصد و حزب چپ نیز بدون تغییر 11.5 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

حزب ضد یوروی "جایگزینی برای آلمان" نیز بار دیگر روند افزایش محبوبیت در بین شهروندان را تجربه کرده و با نیم درصد افزایش 13.5 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

موسسه اینسا این نظرسنجی را در فاصله زمانی بین 12 تا 15 آگوست از بین 2046 نفر از شهروندان واجد شرایط آلمانی انجام داده است.

303300

کد خبر: 670564

وب گردی

وب گردی