3 بیماری خطرناک که مبتلایان به پسوریازیس را تهدید می کند

محققان در پژوهش های خود به این نتیجه دست یافتند که با افزایش خطر افسردگی،بیماری های قلبی و دیابت افراد به پسوریازیس مبتلا می شوند در این بیماری ها با این نوع بیماری التهابی در ارتباط است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان حدود 80 درصد مبتلایان به پسوریازیس متوسط تا شدید همیشه درگیر بیماری خود هستند و به طور کامل با مصرف داروها بهبود قطعی پیدا نمی کنند.

محققان دانشگاه نورث وسترن دریافتند 3 درصد از جمعیت جهان به پسوریازیس مبتلا هستند و این بیماری التهابی به دلیل نقص در ایمنی بدن علائمی چون خارش،خشکی و قرمزی پوست را در نواحی بدن به خصوص در آرنج نشان می دهد.

این محققان در پژوهش های خود به این نتیجه دست یافتند که با افزایش خطر افسردگی،بیماری های قلبی و دیابت افراد به پسوریازیس مبتلا می شوند در این بیماری ها با این نوع بیماری التهابی در ارتباط است.

با خنثی سازی یک مسیر در سیستم ایمنی بدن می توان پسوریازیس را کنترل کرد و داروهای جدید تاثیرات فراوانی بر کنترل و بهبود این بیماری داشته است.

اما مسئله ای که در یافته های جدید مورد اهمیت واقع می شود ارتباط بین این بیماری التهابی با برخی بیماری های جدی جسمانی مانند دیابت است.

105105

کد خبر: 670566

وب گردی

وب گردی