چین فعالیت هواپیمایی کره‌شمالی را محدود می‌کند

پکن فعالیت هواپیمایی کره‌شمالی را در پی فرود اضطراری یک هواپیما در شمال چین محدود می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز،‌ چین عملیات هواپیمایی خطوط هوایی کره‌شمالی را ‌پس از آن که یکی از هواپیماهای این شرکت در ماه گذشته میلادی در شمال شرق چین فرود اضطراری داشت، محدود کرده است و به مسئولان این هواپیمایی اعلام کرده است که باید استاندارد آموزش و محافظت از هواپیماها را بالا ببرند.

به گزارش ایلنا، این هواپیما که یک توپولف TU۲۰۴-۳۰۰ ساخت روسیه بود، از پکن به پیونگ‌یانگ می‌رفت و به دلیل وجود دود در کابین در فرودگاه «شنیانگ» فرود اضطراری کرد. این هواپیما به سلامت در این فرودگاه به زمین نشست و تلفاتی در بر نداشته است.

سازمان امنیت پرواز چین امروز -چهارشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان دودی را دیده‌اند که از یک دکمه در زیر بخش چمدان، درست در سمت راست کابین میان ردیف ۲۰ و ۲۷ بیرون می‌آمده است.

محققان این نهاد چینی در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که سه مشکل به وجود‌آمده بود که در حال حاضر در حال رفع آن هستند.

آن‌ها همچنین اضافه کرده‌اند که این هواپیمایی باید آموزش‌ها در این زمینه را برای مواجهه نشدن با چنین حوادثی افزایش داده،‌ ارتباط موثر با کنترل ترافیک هوایی را بهبود بخشیده و اقدام‌های محافظتی از هواپیما را نیز گسترش دهد.

تنظیم‌کنندگان هواپیمای این نهاد، در این رابطه افزودند که کارکنان هواپیمایی لازم است تا آموزش‌ها برای کنترل تایرهای آتش گرفته، آتش در موتور،‌ فشارزدایی اضطراری و سیستم‌های هشدار جلوگیری از ترافیک‌های هوایی را ببینند.

در بیانیه این نهاد همچنین آمده است: «چین همه تمهیدات مورد نیاز برای محدود کردن عملیات هواپیمایی ایر کوریا را انجام خواهد داد.»

یکی از مقام‌ها در این رابطه در تماس تلفنی گفت که دفتر هواپیمایی پکن اعلام کرده که از شرایط آگاه نبوده و بعدها در این رابطه اظهارنظر خواهد کرد.

اکثر پرواز‌های بین‌المللی ایر کوریا به چین می‌رود. البته این شرکت هوایی پرواز‌هایی نیز به روسیه دارد.

یک وبسایت مستقل رتبه‌بندی، «ایر کوریا» را به عنوان تنها هواپیمایی یک ستاره جهان با استاندارد‌های کیفی پایین معرفی کرده است. البته این رتبه‌بندی امنیت را در این حوزه اندازه‌گیری نکرده است.

شمار اندکی از شهروندان کره‌شمالی اجازه سفر به خارج از این کشور را دارند.

303300

کد خبر: 670582

وب گردی

وب گردی