معامله 19 هزارتن محصول شیمیایی  در بورس کالای ایران

حجم معاملات محصولات شیمیایی امروز در بورس کالای ایران در حالی به ۱۹ هزار و ۷۸ تن رسید که میزان عرضه ۲۳ هزار و ۴۹۹ تن و تقاضا نیز بالغ بر ۲۷ هزار و ۲۶۲ تن بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، منومر وینیل استات، منواتیلن گلایکول، اسیداستیک، دی اتیلن گلایکول، دی اتانول آمین، آرگون و سودکاستیک کالاهای جذاب گروه شیمیایی در این روز بودند.

به این ترتیب منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی شازند که به ترتیب با حجم های ۵۵۰ و ۱۱۰ تن عرضه شده بودند، ۳۵۳۱ و ۱۲۳۲ تن تقاضا داشتند، قیمت پایه منواتیلن گلایکلول یک هزار و ۸۷۹ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۶۷ تومان رقم خورد. همچنین قیمت پایه دی اتیلن گلایکول یک هزار و ۹۴۶ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۱۴۰ تومان بود.

دی اتانول آمین پتروشیمی شازند هم که با حجم اندک ۲۲۰ تن عرضه شده بود، ۴۸۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۸۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۲۷ تومان رقم خورد.

همچنین سودکاستیک پتروشیمی اروند در غیاب بندرامام به میزان ۷هزارتن عرضه شد که ۷۶۲۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴۱۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴۲۱ تومان بود.

در همین حال استایرن منومر پتروشیمی پارس عرضه و تقاضایی یکسان داشت، به طوری که این کالا با حجم ۴۰۰۸ تن و قیمت پایه ۳ هزار و ۲۸۹ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال تولوئن دی ایزوسیانات پتروشیمی کارون، اکلیل بنزن خطی سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و زایلین مخلوط بندرامام در گروه محصولات شیمیایی وارد سیستم مچینگ شدند.

در گروه فرآورده های نفتی نیز وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز با حجم ۷ هزار تن و نرخ پایه ۵۳۷ تومان مورد معامله قرار گرفت. وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان نیز وارد سیستم مچینگ شد.

401/601

کد خبر: 670608

وب گردی

وب گردی