نشست خبری وزیر علوم با نمایندگان رسانه های خبری خارجی در ایران

وزیر علوم در نشست خبری با نمایندگان رسانه های خبری خارجی در ایران که به مناسبت هفته دولت برگزارشد دستاوردها و  اقدامات این وزارت را در حوزه های مختلف تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در این نشست گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارت علوم در ابعاد مختلف آموزشی،پژوهشی، دانشجویی ،فرهنگی و فناوری را ارائه کرد و بر تقویت دیپلماسی علمی و همکاری های علمی بین المللی تاکید کرد.

وی با اشاره به رشد 27 برابری تعداد دانشجویان نسبت به سال اول پیروزی انقلاب اسلامی ، تحصیل نزدیک به 5 میلیون دانشجو در بیش از 2800 دانشگاه و موسسه آموزش عالی گفت: برنامه وزارت علوم در دو سال گذشته توسعه هدفمند و کیفی آموزش عالی بوده است و به جز رشته های میان رشته های ضروری، رشته جدیدی ایجاد نکرده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه ایران بر اساس نمایه های اسکوپوس و آی .اس آی رتبه اول منطقه را در رشد علمی در اختیار دارد گفت: در سال 92 ایران از نظر رشد علمی در پایگاه اسکوپوس و آی . اس. آی رتبه 18 و 21 را در اختیار داشت و لی در سال 95 و تاکنون در هردو پایگاه رتبه 16 را کسب کرده است.

گفتنی است:رسانه های، آسیا لبنان، الاتحاد،الکوت،آناتولی ترکیه،شبکه 5 ترکیه ، شبکه 14 ترکیه، شبکه تلویزیونی هلال و آ.پ.آ جمهوری آذربایجان در این نشست حضور داشتند.

20101

کد خبر: 670626

وب گردی

وب گردی