شاگردان لوزانو  مغلوب ایتالیا شدند /پایان کار بلند قامتان در ریو

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا با برتری شاگردان بلنجینی به پایان رسید.

به گزارش ایسکانیوز، تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه مرحله یک چهارم نهایی المپیک ریو ساعت 1:30 بامداد امروز به مصاف ایتالیا رفت.

ترکیب ایران: شهرام محمودی، سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (بازیکن آزاد)

سرمربی: رائول لوزانو

داور اول: دنی فرانسیسکو(دومنیکن)

داور دوم: مکری ژوراژ (اسلواکی)

ست نخست؛ ایران 29 - ایتالیا 31

تیم ایران با آبشار شهرام محمودی به نخستین امتیاز بازی رسید اما بلافاصله زایتسف امتیاز مساوی را برای لاجوردی‌های سرمه‌ای پوش گرفت. بلندقامان در حالی که می‌توانستند در ابتدای بازی از حریف فاصله بگیرند یک فرصت طلایی را از دست دادند تا کار مساوی پیش برود. ایتالیا با یک دفاع از ایران پیش افتاد اما سرویس زایتسف به بیرون رفت تا رائول لوزانو نفس راحتی بکشد. ایران در حمله کم اشتباه بود تا شانه به شانه حریف پیش برود. دو تیم سرویس‌های متعددی را در ابتدای ست نخست از دست دادند تا فرصت فاصله گرفتن را از دست بدهند. حضور فرهاد قائمی در خط سرویس، 2 بار دریافت اول ایتالیا را به هم ریخت تا در امتیاز 12 بر 10 بلنجینی از وقت استراحت خود استفاده کند. در بازگشت تیم‌ها به میدان، این بار نوبت ایتالیا بود تا با سرویس زایتسف به امتیاز مساوی 12 برسد. در ادامه روند امتیازگیری ایران و ایتالیا یک به یک شد. امتیاز سرویس جیانلی ابتکار عمل را به ایتالیایی‌ها داد اما شاگردان بلنجینی بازهم به خراب کردن سرویس‌های خود ادامه دادند تا این تیم از ایران فاصله نگیرد. حضور مجدد قائمی در خط سرویس این بار موفق نبود و بازیکنان کشورمان از این فرصت خوب بهره نبردند. اولگ آنتونوف برای زدن سرویس قدرتی به ترکیب ایتالیا اضافه شد اما بلندقامتان با کار خوب محمودی از این خطر جستند و در امتیاز بعدی با یک دفاع خوب، محمودی امتیاز 22 را برای تیم کشورمان گرفت تا شاگردان لوزانو در امتیازی حساس پیش بیفتند. سرویس خوان تورنا از تور عبور نکرد تا امتیاز 24 به ایران برسد و مهدوی جای معروف را در میدان بگیرد اما زایتسف امتیاز مساوی را گرفت و در ادامه امیر غفور که به میدان آمده بود دفاع شد تا ایتالیا 25 بر 24 پیش بیفتد و لوزانو وقت استراحت بخواهد. در بازگشت تیم‌ها به میدان قائمی امتیاز 25 را گرفت و زایتسف روی تور بازهم ناکام ماند تا ایران 26 بر 25 پیش بیفتد. سرویس قائمی به تور خورد و ایتالیا به امتیاز مساوی رسید. شاگردان بلنجینی بازهم سرویس خراب کردند تا بازی همچنان ادامه داشته باشد. ایتالیایی‌ها امتیاز 29 را هم گرفتند تا در فاصله یک امتیازی، لوزانو بازهم تقاضای تایم اوت کند. غلامی امتیاز مساوی را گرفت اما در ادامه ایتالیایی‌ها یک امتیاز گرفتند و محمودی هم روی تور دفاع شد تا ست نخست 31 بر 29 به سود حریف تمام شود.

ست دوم؛ ایران 19 - ایتالیا 25

با آغاز ست دوم ایران 2 امتیاز پیاپی گرفت و موسوی هم زایتسف را دفاع کرد تا موتور ایران روشن شود. در ادامه اما باز هم ایتالیا بهتر ظاهر شد و امتیاز سرویس زایتسف و دفاع روی تور ایتالیا این تیم را 7 بر 5 پیش انداخت. ایران اما از این امتیاز به خود آمد و با چند دفاع پیاپی 8 بر 7 پیش افتاد تا لانزا در حمله ایتالیا از کار بیفتد. بازی نفس‌گیر دو تیم بازهم آغاز شد. ایتالیا قصد داشت با زدن سرویس‌های قدرتی، دریافت اول ایران را مختل کند اما سرویس‌های شاگردان بلنجینی بیشتر راهی خارج از میدان می‌شد. ایتالیا از یک فرصت خوب استفاده کرد و 14 بر 13 پیش افتاد. در امتیاز 15 بر 14 به سود ایتالیا، لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. با آمدن آنتونوف به میدان و قرار گرفتن او در خط سرویس، ایتالیایی‌ها ابتدا محمودی را دفاع کردند و امتیاز بعدی را هم از ایران گرفتند تا در امتیاز 18 بر 15 به سود شاگردان بلنجینی، لوزانو از دومین وقت استراحت خود هم استفاده کند. در بازگشت تیم‌ها به میدان، ایتالیا یک امتیاز دیگر با سرویس خوب آنتونف گرفت اما سرانجام سرویس این بازیکن به خارج از زمین رفت تا زمین بازی را ترک کند. لوزانو میرزاجانپور را به میدان فرستاد اما جیانلی مانند ست نخست از ایران امتیاز سرویس گرفت. تیم ایران 2 امتیاز را جبران کرد تا حساب کار 21 بر 18 شود اما اشتباه عبادی پور در حمله امتیاز 23 را هم به حریف داد. هرچند میرزاجانپور ایران را به امتیاز 19 رساند اما آن سوی میدان خوانتورنا برای حریف امتیازآور بود. ایتالیا امتیاز پایانی را هم گرفت تا در این ست هم 25 بر 19 پیروز باشد.

ست سوم؛ ایران 17- ایتالیا 25

لوزانو برای شروع ست سوم امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور را از ابتدا وارد بازی کرد و در میانه های ست فرهاد قائمی و حمزه زرینی هم به عنوان بازیکن جایگزین وارد شدند تا آخرین تلاش های ایران برای برد انجام شود اما هیچ کدام از این تلاش ها کارساز نشد تا ایران با نتیجه 3 بر صفر شکست را قبول کند و رویای حضور در چهار تیم برتر المپیک در همین جا پایان بپذیرد.

601/604

کد خبر: 670650

وب گردی

وب گردی