حمله روزنامه اصولگرا به نایب‌رئیس مجلس/مطهری می‌خواهد دیده شود

روزنامه جوان در یادداشتی به اظهارات اخیر علی مطهری درباره مواضع امام جمعه مشهد و وزیر ارشاد درباره کنسرت ها واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز،این روزنامه نوشت:علی مطهری را در عالم رسانه به عنوان کسی که همواره دارای مواضع و رفتارهای خاص و شاذ است، می‌شناسند و همین ویژگی باعث شده صاحب‌نظران سیاسی و فرهنگی کمتر او را جدی بگیرند.

رفتارهای سینوسی او به قدری است که اگر کسی مواضع هشت سال پیش او را با مواضع اخیرش مقایسه کند، نمی‌تواند هیچ تناسبی میان آنها برقرار کند. او در انتخابات مجلس هفتم با اصرار محمود احمدی‌نژاد در لیست اصولگرایان تهران قرار گرفت و رأی آورد و دیری نپایید که از مواضع سیاسی خود فاصله گرفت و رفته رفته به سمت اصلاح‌طلبان گرایش پیدا کرد و همچنان ادامه دارد. او البته هر از گاهی مواضع فرهنگی خاصی اتخاذ کرده که البته هیچ نسبتی با مشی و منش اصلاح‌طلبان نداشته تا القا کند که شخصیتی مستقل و فراتر از جریانات سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب است!

اگر روزی در حمایت از حجاب و در تقبیح بی‌حجابی، کلیپ ساپورت‌پوشان را در مجلس به نمایش می‌گذاشت، اما در عین حال پیش از انتخابات مجلس دهم حاضر به گفت‌وگو و مصاحبه درباره قانون حجاب نمی‌شود، مبادا پایگاه رأی او نزد کسانی که شاید میانه چندانی با مواضع فرهنگی او ندارند، لطمه بخورد.

علی مطهری که اکنون در جایگاه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم نشسته است، انتظار بود پس از تجربه چند دوره نمایندگی مجلس به رشد و پختگی قابل قبولی رسیده باشد و در اتخاذ مواضع معقولانه‌تر تصمیم بگیرد، اما مواضع اخیر او نشان داد که نزد علی مطهری در همچنان برهمان پاشنه بی‌بصیرتی می‌چرخد. پس از انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری درباره اعدام منافقین در سال 67 که در آن اتهاماتی بی‌اساس متوجه امام، یادگار امام و نظام جمهوری اسلامی ایران شد و با واکنش بیت امام و همچنین مسئولان شورای عالی قضایی وقت مواجه شد، علی مطهری مدعی شد: اظهارات اخیر منتشر شده آیت‌الله منتظری از سر دلسوزی برای انقلاب اسلامی بیان شده است! او اضافه کرد: اگر قصوری هم در نحوه اجرای حکم (اعدام منافقین) بوده است، عذرخواهی شود.

مواضع منتظری علیه امام، دستگاه قضایی و یادگار امام در حالی از سوی علی مطهری «از سر دلسوزی» تعبیر شده است که این مواضع اتفاقاً از نفوذ منافقین و باند سیدمهدی هاشمی معدوم در بیت منتظری و تأثیرگذاری بر رفتارها و تصمیمات او نشئت گرفته بود. به قول سیدحسن خمینی بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده و بی‌اساس است، چه فایده‌ای دارد؟ موضوعی که علی مطهری به خود زحمت نداده حتی متن رنجنامه مرحوم حاج احمدآقا را در این زمینه ورق بزند.

علی مطهری البته دیروز هم سلسله مواضع شاذ خود را با اظهارنظری عجیب‌تر درباره حریم و حرمت امام رضا(ع) کامل کرد. او پس از آنکه مورد پرسش خبرگزاری خانه ملت درباره برگزاری کنسرت در مشهد و حواشی آن قرار گرفت، با غلط و نادرست خواندن برخی اظهارات درباره برگزار نشدن هیچ کنسرتی در شهر مشهد گفت: این کار و نظر، غلط و نادرست است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نباید زیربار این موضوع می‌رفت. مطهری درخصوص شرایط خاص شهر مشهد نیز گفت: این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلا معنی ندارد. وی درخصوص اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا(ع) درمورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا(ع) وجود ندارد؟!

204

کد خبر: 670689

وب گردی

وب گردی