کارگردان «داستان عشق» درگذشت

 آرتور هیلر کارگردان سرشناس کانادایی در 92 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، آکادمی علوم و هنرهای سینما از درگذشت کارگردان «داستان عشق / Love Story» خبر داد. «داستان عشق» با بازی الی مک‌گرا و رایان اُنیل دهۀ 70 میلادی به سینما آمد و به یکی از محبوب‌ترین عاشقانه‌های تاریخ سینما بدل شد.

هیلر بین از سال 1993 تا سال 1997 ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما؛ نهاد برگزارکننده مراسم اسکار را برعهده داشت و علاوه بر آن مدت‌ها عضو شاخه کارگردانان این آکادمی بود.

او پیش از ریاست بر آکادمی علوم و هنرهای سینما به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار هالیوود از سال 1989 تا سال 1993 ریاست انجمن کارگردانان آمریکا را برعهده داشت.

شریل بون آیزاکس رییس کنونی آکادمی علوم و هنرهای سینما درگذشت هیلر را «بسیار غمبار» توصیف کرد و در ادامه افزود: «من در دوران ریاست هیلر شاهد بودم که او چگونه خود را وقف این کار و اشتیاق دیرینش به داستان‌سرایی تصویری می‌کند.»

این کارگردان پرکار بین سال‌های 1957 تا 2006 بیش از 30 فیلم در ژانرهای مختلف سینمایی از جمله کمدی، درام، داستا‌ن‌های جنگ و موزیکال ساخت. بازیگرانی چون رایان اُنیل، جرج سی‌.اسکات، ماکسیمیلیان شل و جان مارلی با بازی در فیلم‌های او نامزد جایزه اسکار شدند.

او در کمدی ضدجنگ «آمریکایی کردن امیلی» با بازی جیمز گارنر و جولی اندروز و کمدی سیاه «بیمارستان» با بازی جرج سی.اسکات با پدی چایفسکی نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس سرشناس آمریکایی همکاری کرده بود.

اما در واقع بزرگترین برگ برنده کارنامه کاری هیلر «داستان عشق» بود که برای دریافت هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد شد. البته در نهایت تنها جایزه بهترین موسیقی فیلم را دریافت کرد.

منبع: خبرآنلاین

503

کد خبر: 670695

وب گردی

وب گردی