ایران کشوری امن برای سرمایه گذاران خارجی است

ایران با هدف انجام مبادلات انرژی، کالا و تجارت با کشورهای مختلف جهان در موقعیت بی بدیلی قرار دارد و با وجود بحرانهای اخیر در منطقه، ایران بعنوان امن ترین کشور از موقعیتی استثنایی برای جذب سرمایه های خارجی برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه چهارشنبه (٢٧ مردادماه) در همایش «فرصتهای سرمایه گذاری در ایران» که در شهر پکن برگزار شد، از ایران بعنوان امن ترین کشور برای سرمایه گذاران خارجی در منطقه نام برد.

وی افزود: ایران با هدف انجام مبادلات انرژی، کالا و تجارت با کشورهای مختلف جهان در موقعیت بی بدیلی قرار دارد و با وجود بحرانهای اخیر در منطقه، ایران بعنوان امن ترین کشور از موقعیتی استثنایی برای جذب سرمایه های خارجی برخوردار است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از دیگر مزیتهای سرمایه گذاری در ایران، به امکان نقل و انتقال اصل و سود سرمایه و همچنین عدم نیاز به مجوز صادرات کالا و تولیدات برای سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین تصریح کرد: بر اساس موافقتنامه دو جانبه ای که میان دو کشور امضا شده، تمام تسهیلات برای سرمایه گذاران کشور چین در ایران فراهم شده است.

طیب نیا ادامه داد: سرمایه گذاری و همکاریهای اقتصادی در حوزه های مختلف نظیر انرژی، حمل و نقل، معدن، ارتباطات، صنایع اتومبیل، محیط زیست، مدیریت منابع آب، توریسم و... می تواند از اولویتهای سرمایه گذاری ایران برشمرده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: در سالهای گذشته و با وجود محدودیت بر تجارت با ایران، روابط اقتصادی دو کشور نه تنها کاهش نیافت بلکه از رشد مناسبی هم برخوردار بود.

وی تصریح کرد: روند همکاریهای دو کشور در سالهای اخیر بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران به چین نه بصورت یک شریک عادی بلکه بعنوان شریکی مهم و راهبردی نگاه می کند و این موضوع در جریان سفر بهمن ماه سال گذشته «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به تهران از سوی مقامات عالی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده عالی اقتصادی کشورمان را در این سفر هیئتی از نمایندگان وزارت نفت، دستگاههای اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، بانکی، منطقه آزاد انزلی و همچنین نمایندگان بخش خصوصی همراهی کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزون بر شرکت در کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور و امضای یادداشت تفاهم با وزارت بازرگانی چین، با «وانگ یانگ» معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

604

کد خبر: 670730

وب گردی

وب گردی