اتوپرتره های یک هنرمند به نمایش در می آید/خود ـ آ؛ حضور بی‌واسطه هنرمند روی بوم

نمایشگاه «خود ـ آ» از فردا در گالری مریم فصیحی هرندی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، گالری مریم فصیحی هرندی ازفردا جمعه 29 مرداد میزبان نمایشگاهی از آثار علیرضا رفوگران خواهد بود.

این نمایشگاه که برپایه نگاه هنرمند به خود در بستر روابط انسانی و اجتماعی پیرامونش شکل یافته است، مجموعه‌ای از آثار علیرضا رفوگران را در معرض نگاه مخاطبان قرار خواهد داد. این آثار در چند دسته، در واقع نمایشی از جستجوی هنرمند در ژانر و اسلوب‌های مختلف برای دستیابی به مطلوب است. آثاری که روی دیوار گالری خواهد رفت، نقاشی سلف‌پرتره، چیدمان نقاشی، ویدئو، پرسه اشتراکی و چاپ دستی را شامل می‌شوند. به گفته رفوگران این پروژه حاصل تلاشی طولانی در بدست آوردن تصویری از خود در جهت شناخت هرچه بیشتر واقعیت است.

رفوگران در توضیح سبک کار و نگاهش می‌گوید: «من در کار نقاشی سعی دارم خود را به ظاهر ببینم. تغییرات خود را در هم‌کناری با دیگری بیابم و مقایسه کنم. در عین حال برایم جذاب است که من هم ابژه هستم و هم سوبژه و دیگری نیز هم سوبژه می­شود هم ابژه‌ی شناخت. به هر حال بعد از سال‌ها کشیدن پرتره از آدم‌های دیگر، میلی برای کشیدن اتوپرتره نیز در خودم احساس کردم. اتوپرتره­هایی که همچنان با دیگری است؛ گویی بدون آن نمی­شود خود را دید. در واقع احساس می‌کنم «دیگری» همچون آینه‌ای که من در پشت آن پنهانم. در کنار «دیگری» بخصوص نزدیکانم احساس می‌کردم همانطور که احساسم در روابط با آنها متغیر است حرکات و پرتره‌ام نیز تغییر می‌کند و این را با عکاسی و فیلم آزمودم. شروع به جمع‌آوری عکس‌هایی کردم که در ادامه تبدیل به یک ویدئو شد.»

در بخش دیگری از توضیحات هنرمند آمده است: «در این نمایشگاه کارهای مجموعه «دوباره جا خالی دادم، پا چشمم خورد» هم به اندازه واقعی و تمام‌قد که گویای مستندی از تمامیت آدم‌هاست، اجرا و ارائه شده‌اند. برای من نقاشی دستمایه‌ای برای رسیدن به عمق بیشتر است، چرا که معتقدم امکان تمرکز و تعمق بیشتری نسبت به مدیاهای دیگر به من می­دهد.»

نمایشگاه «خود ـ آ» از 29 مرداد تا 9 شهریور 1395 در گالری مریم فصیحی هرندی به آدرس دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، پلاک 11 دایر است. مخاطبان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه غیر از پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل ساعات 4 تا 8 به گالری هرندی مراجه کنند.

502502

کد خبر: 670760

وب گردی

وب گردی