6 هزار و 281 زندانی‌چک‌درکشور/تهران‌بیشترین‌وقزوین‌کمترین‌محکوم‌مالی‌رادارد

مدیر عامل ستاد دیه کشور از تحمل حبس 6 هزار و 281 زندانی چک در زندان های کشور خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا سید اسدالله جولایی گفت: البته طبق استعلام از گزارش مددکاران زندان‌ها و اطلاعات وصول شده از سوی گروه‌های تحقیق ستاددیه تنها سه هزار و 825 تن از این زندانیان، مشمول کمک ستاد دیه هستند و این مجموعه حمایتی در حال رسیدگی به پرونده این افراد است.

او ادامه داد: محکومان مالی غیرمشمول ستاددیه هرچند یک فقره بدهی بابت موضوعات غیرعمد و غیرکلاهبرداری دارند اما آن‌ها به خاطر تعدد جرائم و تخلفات دیگری که در پرونده قضائی دارند و همچنین مشخص نبودن حکم قطعی و نهائی آنان، امکان دریافت هیچ گونه تسهیلاتی از سوی ستاد دیه برای آن‌ها نیست.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: تعداد هشت هزار و 819 محکوم مالی غیر کلاهبرداری درزندان های کشور، تحمل حبس می کنند که ازاین محکومان، تعداد 2 هزار و 12 تن ، زندانی مهریه و 426 تن را بدهکاران نفقه شامل می‌شوند.

او گفت: هم‌اکنون نزدیک به 10 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های سطح کشور داریم که از این تعداد متاسفانه هشت هزار و 819 محکوم را بدهکاران مالی غیر کلاهبرداری و مابقی را هم محکومان دیه حوادث کارگاهی و حوادث فوتی و جرحی ناشی از تصادفات رانندگی تشکیل داده‌اند.

ستاد دیه مسئول پرداخت بدهی افراد نیست

جولایی در عین حال به این نکته اشاره کرد که همه مددجویان در زندان های کشور مشمول کمک ستاد دیه کشور نمی‌شوند چرا که این ستاد پس از تحقیق و بررسی دقیق کارشناسان خود به افرادی کمک می‌کند که با دریافت تسهیلات بلافاصله از زندان آزاد شوند و این طور نیست که این مجموعه نهادی باشد برای پرداخت بدهی افراد و در این زمینه با توجه به توان مالی و جسمی خود مددجویان هم تسهیلات مالی ارائه می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشوردرخصوص چگونگی پرداخت وام به افراد زندانی و محکومان مالی غیرعمد هم گفت: پس از احراز صلاحیت واجدین دریافت وام‌های بانکی افراد محبوس باید تضامین معتبر ارائه کنند تا بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر و بنا بر موقعیت خاص هر فرد و با در نظر گرفتن گزارش کارشناسی ستاد دیه به پرداخت وارائه تسهیلات مالی اقدام کنند.

استان تهران بیشترین محکومان چک را دارد

جولایی درباره استان تهران هم اظهار کرد: این استان بیشترین محکوم و زندانی چک را درسطح کشور دارد به نحوی که اگر آمار محکومان چک در ده استان قزوین، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، خراسان‌جنوبی، بوشهر و ... را با هم جمع کنیم باز به تعداد زندانیان چک در پایتخت کشور نمی‌رسند.

بیشترین محکومان چک در کشور

او گفت: شهر تهران با 570 زندانی چک ، استان فارس با 465زندانی چک و استان گیلان با 438 به ترتیب بیشترین زندانیان چک را در سطح کشور دارند.

کمترین محکومان چک در کشور

مدیرعامل ستادیه کشور ادامه داد: استان قزوین در بین استان‌های کشور تنها با سه زندانی چک، استان سیستان و بلوچستان با 17 زندانی چک و استان یزد با 49 زندانی به ترتیب کم‌ترین آمار زندانیان مالی مربوط به چک را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده اند.

105105

کد خبر: 670774

وب گردی

وب گردی