بازدید نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی از بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته به همراه حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از این بازدید وی در جلسه ای که با حضور مسئولان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد در جریان فعالیت های این حوزه قرار گرفت.

اقدامات انجام شده در راستای کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی قابل تقدیر است

دکتر پزشکیان پس از استماع گزارش معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اقدامات صورت گرفته در راستای کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی بویژه حوزه علوم پزشکی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی دارای اختیار دستوری نیست به همین خاطر برای رفع محدودیت ها و موانع بر سر راه دانشگاه آزاد اسلامی باید نمایندگان را قانع کنید با این وجود بنده برای حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی هر کمکی که بتوانم انجام خواهم داد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سیستم آموزشی کشور نقص های زیادی دیده می شود، تناسب میان آموزش ها، کیفیت، هزینه بخشی و کارآیی از جمله مواردی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی درخصوص نحوه ارائه خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: هرگونه تحقیقی که در جامعه انجام می شود باید جامعه محور و در راستای حل مشکلات جامعه باشد، بیمارستان های وابسته به دانشگاه های پزشکی نباید تنها به آموزش درمان بیماران بستری بپردازند.

پزشکیان تاکید کرد: جدایی آموزش از مهارت بی معنی است و بیمارستان های آموزشی باید به این مهم توجه داشته باشند.

معاون پارلمانی دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامی موفق به اثر گذاری در روند توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه شده است

در ابتدای این نشست حجت الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی و سیاست های مدیریت این دانشگاه در راستای کیفی ساختن آن پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طی سه دهه فعالیت خود علاوه بر نقش آفرینی در حوزه آموزش عالی موفق به اثر گذاری در روند توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه شده است.

وی افزود: همان گونه که می دانید دانشگاه آزاد اسلامی چندین سال متوالی رتبه نخست تولید علم کشور را به خود اختصاص داده همچنین باعث شده تا رتبه تولید علمی کشور نیز در میان سایر کشورها ارتقا پیدا کند. در حال حاضر رتبه ایران از لحاظ تولید علمی 16 است که اگر نقش دانشگاه آزاد اسلامی را نادیده بگیریم این رتبه به بیش از 22 تنزل پیدا می کند.

عسکری با اشاره به پتانسیل های این دانشگاه گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی، 11هزار کارگاه و آزمایشگاه، 72 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و پاره وقت بوده همچنین جذب سالانه 5 هزار عضو هیات علمی با مدرک Phd را در دستور کار خود دارد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از 100 هزار عضو هیات علمی و کارمند با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند که این دانشگاه حقوق این افراد را بدون استفاده از کمترین بودجه دولتی پرداخت می کند.

وی تمرکز بر توسعه تحصیلات تکمیلی را از سیاست های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دانست و ادامه داد: دراین راستا جذب اعضای هیات علمی در دستور کار قرار گرفته و بیش از 2 برابر وزارت علوم و بهداشت اقدام به جذب اعضای هیات علمی کرده ایم.

عسکری در ادامه گفته های خود از نایب رییس اول مجلس خواست تا موضوع تعهد خدمت برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود. وی در این باره گفت: از آنجایی که دانشجویان این دانشگاه هزینه تحصیل خود را پرداخت می کنند به نظرمی رسد موضوع تعهد خدمت آنان می تواند حذف شود.

دکتر ابطحی: همه رشته های علوم پزشکی در واحدهای مجری مورد ارزیابی درونی قرار گرفته است

همچنین در این نشست دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

وی در این باره گفت: به منظور ارتقا کیفی حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همه رشته های علوم پزشکی در واحدهای مجری مورد ارزیابی درونی قرار گرفت.

ابطحی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین دوره المپیاد دانشجویی پزشکی گفت: امسال برای شناخت استعدادهای برتر این حوزه نخستین دوره المپیاد دانشجویی پزشکی برگزار و 36 استعداد برتر شناسایی شد.

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن انتقاد به برگزاری یکپارچه آزمون سراسری میان دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری گفت: برگزاری یکپارچه کنکور سراسری برای یک بخش خصوصی مانند دانشگاه آزاد اسلامی بازدارنده است و مانع از توسعه آن می شود. به همین خاطر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم که قانون برگزاری یکسان کنکور را مورد بازنگری قرار دهند.

وی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را از نظر علمی در حد سایر دانشگاه های پزشکی کشور دانست و گفت: در ارزیابی که به تازگی در میان دانشگاه های دندانپزشکی کشور انجام شده، 8 گروه دو واحد دندانپزشکی تهران و خوراسگان در میان 28 گروهی که مورد ارزیابی قرار گرفتند موفق به کسب مقام برتر شدند.

اجرای طرح دانشگاه سلامت، راه اندازی 35 مرکز تحقیقاتی، تاسیس سامانه علم سنجی از دیگر مواردی که دکتر ابطحی به آن اشاره کرد.

دکتر ابطحی در پایان گزارش خود از دکتر پزشکیان خواست تا موضوع عدم الزام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به گذراندن طرح را در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

گفتنی است ساخت بیمارستان فوق تخصصی فرهیختگان از 15 سال پیش و با سرمایه گذاری بالا آغاز، و پیش از دوره مدیریتی فعلی دانشگاه، عملا رها شده بود. با پیگیری های انجام شده در دوره جدید و با توجه به صرف هزینه های بالا برای ساخت این بیمارستان، تکمیل و تجهیز این بیمارستان اجتناب ناپذیر بود و در در دستور کار معاونت های عمران و علوم پزشکی این دانشگاه قرار گرفت. بنا بر گفته های دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه این بیمارستان در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

20101

کد خبر: 670793

وب گردی

وب گردی