علی محمد نوریان: دانشگاه آزاد اسلامی نهاد علمی و مظلوم انقلاب اسلامی است

دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی نهاد علمی ومظلوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد نوریان با بیان سه خاطره از دوران دفاع مقدس و ورود اولین گروه های آزاد گان به میهن اسلامی به عنوان اولین مسوول جمهوری اسلامی در مراسم استقبال آزادگان در آن مقطع تاریخی اظهار کرد :ایران اسلامی امروز به برکت رهبری داهیانه و ایثارگری این عزیزان دارای امنیت وآسایش وجایگاه رفیع در منطقه وجهان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد علمی انقلاب اسلامی است اظهار داشت :پس از پیروزی انقلاب از سوی امام (ره) نهاد های مختلفی با کارکرد های متفاوت ایجاد شد که دانشگاه آزاد اسلامی را می توان از جمله نهاد هایی دانست که در زمینه علمی ایجاد شده است

نوریان با اشاره به نقش راهبردی وکلیدی مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایه گذاری دانشگاه آزاد تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی جز آن دسته از نهاد های انقلاب است که مظلوم واقع شده است .

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه بیش از پنج و نیم میلیون نفر دانش آموخته ونزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو دارد که با احتساب کارکنان واستادان وخانواده هایشان نزدیک به 30 میلیون جمعیت کشور با این نهاد مرتبط هستند .

دبیر کل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جایگاه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بالاترین مرجع راهبردی دانشگاه آزاد تصریح کرد : تاکید ریاست هیات موسس آیت الله هاشمی رفسنجانی بر کیفی سازی این دانشگاه می باشد .

این مسوول با اشاره به جایگاه هیات نظارات در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد : هیات عالی نظارت در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اتاق فکر برای ارزیابی وارتقا کیفیت در این دانشگاه با مشخص نمودن نقاط قوت وضعف وفرصت ها و تهدید ها براساس شاخص و سنجه های بومی سازی شده عمل می کند .

نوریان با اشاره به اینکه از سوی دبیرخانه هیات موسس بیش از 300 فعالیت در دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی شده است اظهار کرد: در حال حاضر 10درصدت این فعالیتها در 33 زیر گروه تخصصی مشخص شده است و به عنوان شاخص های ارزیابی مورد بررسی قرار گرفته اند .

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب مسوولان بایستی به صورت علمی وبراساس شایسته سالاری صورت پذیرد ، خاطر نشان کرد :شاخص انتخاب مدیران ومسوولان در این دانشگاه مشخص شده که ملاک ومعیار انتصاب ها با رعایت این شاخص هاست .

وی با ارایه مدلی برای نزدیک تر شدن رابطه دولت ، صنعت و دانشگاه اظهار کرد : راه اندازی شرکت های واسط وپشتیبان مانند شرکت های دانش بنیان در این راستا مورد حمایت قرار می گیرد .

نوریان با اشاره به آخرین مدل جهانی طراحی شده پس از سال 2010 بعد چهارم عوامل فرهنگی را شامل مردم و شبکه های اجتماعی دانست و اظهارکرد: امروزباید برای تشکیل دانشگاه های نوآفرین و کار آفرین که جز نسل سوم و چهارم دانشگاه ها است تلاش کنیم.

20101

کد خبر: 670854

وب گردی

وب گردی