بخشی از یک آموزشگاه آشپزی به علت تخلف تخریب شد

یکی از معضلات شهر و مدیریت شهری، تغییر ساخت داخلی بنا از سوی شهروندان است که بی توجه به نوع بهره برداری از ملک انجام می شود و هنوز هم هستند شهروندانی که فکر می کنند شهرداری حواسش نیست و اگر بخواهند تخلفی بکنند می توانند و احدی هم خبردار نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز، ساخت و ساز غیر مجاز در منزل های مسکونی از جمله موضوعاتی است که شهرداری کم وبیش با آن روبه رو بوده و همواره مجبور شده تا به خاطر تخلف ساخت و سازهای غیرمجاز آن ها را تخریب کند.

از همین رو و بر اساس حکم قانونی و شکایت همسایگان بخشی از یک آموزشگاه آشپزی تخریب شد.

شهردار ناحیه 3 شهرداری منطقه 6 درباره اجرای این حکم گفت: این آموزشگاه تخلفاتی در بحث ساختمان‌سازی داشت و با توجه به اینکه بدون مجوز اقدام به سرپوشیده کردن بخشی از حیاط به منظور استفاده کارگاهی در این ساختمان کرده بود، شهرداری بر حسب وظیفه ذاتی خود پرونده را به کمیسیون ماده صد ارجاع داد.

محسن افراش ادامه داد: رأی کمیسیون ماده صد در جهت رفع تخلفات ساختمانی و تغییر کاربری صادر شد که 27 مرداد ماه این حکم اجرایی شد.

او تأکید کرد: با توجه به اینکه کمیته ماده صد رای تخریب این بخش از آموزشگاه را صادر کرده بود؛ اما مدیریت آموزشگاه دستور توقف عملیات اجرایی گرفته و از تخریب محل مذکور جلوگیری به عمل آورد. متعاقب آن یکی از همسایگان به عنوان شاکی ثالث، رای نقض توقف عملیات اجرایی گرفته و شهرداری ملزم شد تا در اسرع وقت اقدام به تخریب کند.

افراش گفت: در پی این شکایت و رای صادر شده؛ چندین مرتبه عوامل اجرایی مراجعه کردند اما از طرف مالک ممانعت صورت گرفت. برای مرتبه دوم با حکم ورود به همراه نماینده کلانتری مراجعه شد اما باز هم تیم اجرایی تخریب با ممانعت مالک مواجه شدند. صبح امروز برای مرتبه آخر حکم قطعی مقام قضایی گرفته شد و عوامل ناحیه به همراه ماموران کلانتری برای اجرای رای مراجعه کردند و با توجه به قطعی و لازم‌الاجرا بودن رای صادر شده تخریب محل مذکور در حیاط ساختمان این آموزشگاه واقع در ناحیه 3 منطقه 6 انجام شد.

20106

کد خبر: 670866

وب گردی

وب گردی