باند زورگیران با صدها فقره سرقت منهدم شد/ متهمان را شناسایی کنید/عکس

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند چهار نفره سرقت و زورگیری با صدها فقره سرقت از شهروندان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، در تاریخ سیزدهم اردیبهست ماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری 128 تهران‌نو به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت مورد سرقت به شیوه زورگیری قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 18 روز 13 اردیبهشت ماه به صورت پیاده در حال تردد در خیابان سوم نیروی هوایی بودم که ناگهان دو موتورسیکلت با چهار سرنشین جوان به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به گرفتن کیف پول حاوی یک رشته زنجیر طلا ، گوشی تلفن همراه و 200 هزار تومان وجه نقد داخل آن کردند.
با توجه به وقوع شکایتهای متعدد مبنی بر انجام سرقتهای متعدد زورگیری ، کیف قاپی و موبایل قاپی توسط چهار جوان زورگیر موتورسوار که یکی از آنها نسبت به سه همدست خود قوی هیکل تر و همچنین دارای چهره سبزه بود ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی این سرقت ها توسط گروه مشخصی از سارقان در حال انجام است.

در ادامه اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان که در بسیاری از مناطق شرق و جنوب شرق تهران به ویژه در مناطق نیروی هوایی، تهران نو ، پیروزی، نبرد، بلوار ابوذر ، افسریه، نارمک، تهرانپارس، خیابان دماوند اقدام به انجام صدها فقره سرقت به شیوه موبالی قاپی و کیف قاپی کرده بودند ، هماهنگی های لازم با کلانتریهای مناطق شرق و جنوب شرق تهران انجام و اجرای طرح‌های مهار جهت دستگیری اعضای این گروه از سارقان در دستور کار مأمورین قرار گرفت.

سرانجام در 13 مرداد ماه و در زمان اجرای طرح مهار از سوی کلانتری 128 تهران نو، مأموران گشت کلانتری در خیابان نیروی هوایی به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ و طرح هوندا 125 آبی مشکوک و به آنها دستور ایست می دهند اما با توجه به عدم اجرای دستور پلیس از سوی موتورسواران و اقدام آنها برای فرار از محل، بلافاصله مأموران به تعقیب آنها پرداخته و همزمان با اعلام خبر تعقیب و گریز گشت پلیس ، واحدهای کمکی پلیس نیز به محدوده تعقیب و گریز اعزام و مانع از فرار موتورسواران می شوند.

با وجود مسدود شدن خیابانها توسط واحدهای گشت پلیس، چهار سرنشین مورتورسیکلتها ضمن رها کردن موتورسیکلت ها خود اقدام به فرار به صورت پیاده کردند که سرانجام مأموران با شلیک چندین تیرهوایی ، هر چهار نفر آنها را دستگیر و در همان بازرسی اولیه از آنها تعداد دو قبضه قمه و چاقو کشف و توقیف کردند.

با انتقال چهار متهم به نامهای حسین . ب 20 ساله، مهراب . م 18ساله ، علی اصغر . ج 18 ساله و جواد . ن 23 ساله به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، هر چهار متهم به ویژه حسین و مهراب به صدها فقره سرقت به شیه زورگیری ، موبایل قاپی و کیف قاپی اعتراف کردند.

حسین . ب سرکرده گروه در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که ابتدا با مهراب . م در یک قهوه خانه در محدوده خیابان فدائیان اسلام آشنا شده و پس از مدت کوتاهی، سرقت های خود را به صورت دو نفره آغاز می‌کنند؛ در ادامه ، حسین موضوع سرقتها را با پسرخاله‌اش به نام جواد . ن در میان گذاشته و جواد نیز به همراه یکی از دوستانش به نام علی اصغر به گروه حسین و مهراب افزوده می‌شوند و پس از مدت کوتاهی ، سرقتهای تک موتوره با دو سرنشین به سرقتهای دو موتور و با چهار سرنشین تغییر پیدا می کند؛ با توجه به افزایش تعداد اعضای گروه ، سرقت به شیوه زورگیری نیز به دیگر شیوه‌های سرقت های آنها افزوده می شود.

همزمان با دستگیری متهمین و اعتراف صریح آنها به انجام تعداد زیادی سرقت به شیوه های مختلف موبایل قاپی، زورگیری و کیف قاپی ، ده ها مالباخته‌ای که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و در مدت بسیار کوتاهی بیش از 200 مالباخته اقدام به شناسایی متهمان بویژه سرکرده گروه کردند.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت های متعدد به شیوه های مختلف کیف قاپی ، موبایل قاپی و زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات و به منظور شناسایی سایر مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران صادر شده است.

امیدی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت کرد تا برای پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان پیروزی ـ خیابان نبرد شمالی ـ میدان نبرد ـ انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

20106

کد خبر: 670881

وب گردی

وب گردی