سومین نشست اداری کتابخانه های استان تهران برگزار شد

سومین نشست مشترک شورای اداری استان اداره کل کتابخانه های عمومی تهران، با روسای ادارات شهرستان های این استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، سومین نشست مشترک شورای اداری استان تهران با روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان ها در سال ۹۵ با حضور علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی تهران این هفته، در سالن کنفرانس اداره کل کتابخانه های استان تهران برگزار شد.

این مراسم با حضور علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، اکرم نادری معاون، یوسف عباسی رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکتهای استان، مهدی حیدری رئیس اداری و مالی ، سید وحیدرضا معزی رئیس اداره حراست ، مریم تاجیک مسئول روابط عمومی، سالومه خشوعی کارشناس انجمن ها و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های استان تهران در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه سالومه خشوعی کارشناس انجمن های اداره کل درباره دستور کار جلسه توضیحاتی را مطرح کرد. سپس علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تشکر از همکاری روسای شهرستانها و کتابداران جهت برگزاری مناسب در برگزاری برنامه های دهه کرامت و جشنواره کتابخوانی رضوی خواستار به روز رسانی کتابهای بخش مرجع پس از کسب مجوزهای لازم شد.

وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده هفته دولت پرداخت و نوید افتتاح چندین باب کتابخانه که قابلیت افتتاح دارند را داد و گفت: در حال حاضر کار تعمیر و بازسازی چند باب کتابخانه در شهرستان بهارستان و شمیرانات آغاز شده و چندین باب کتابخانه در شهرستان های استان نظیر بوکه شهریار ،شهدای گمنام در پردیس ، شاهد شهر در شهریار و کتابخانه های روستایی ده خیر و طالب آباد شهر ری و نیکنام ده در شمیرانات در مرحله کسب درجه و مجوزهای لازم است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران به طرح راه اندازی وای فای برای اعضای کتابخانه ها اشاره کرد و گفت:تا کنون ۱۰ باب از کتابخانه های شهر تهران به وای فای اعضا متصل شده و این اقدام در شهرستان اسلامشهر و بهارستان نیز راه اندازی شده و کتابخانه های دیگر شهرستانهای استان نیز به زودی به وای فای متصل خواهند شد.

وی خرید ۱۰۰ دستگاه رایانه برای کتابخانه ها را از دیگر اقدامات حوزه فناوری در کتابخانه ها عنوان کرد و گفت: به زودی پس از کسب مجوزهای لازم این رایانه ها برای کتابخانه ها ارسال خواهد شد.

علی نیکنام راه اندازی بخش های خاص همچون بخش نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه ها را امری مهم دانست و گفت: با راه اندازی این بخش ها تمام اقشار مردم می توانند از خدمات کتاب و کتابخوانی در تمام مناطق استان برخوردار شوند؛ پس از شما روسا می خوام نسبت به شناسایی کتابخانه هایی که فضا و قابلیت راه اندازی این بخش ها را برای اعضا با نیازهای خاص دارند اقدام و به اداره کل معرفی نمایید.

وی در پایان سخنان خود به طرح کتابخوان ماه اشاره کرد و خواستار معرفی و تبلیغ کتابهای این طرح در جلسات شورای فرهنگ عمومی و انجمن شهرستان ها شد و از روسای شهرستان خواست تا در جهت معرفی این کتابها نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر جمع خوانی، قصه خوانی ، نشست های کتابخوان اهتمام ورزند و نیز تمامی روسای ادارات خواست تا نسبت به ارسال گزارشی از تمام عملکرد شهرستان در پایان هر ماه به این اداره کل اقدام کنند.

اکرم نادری معاون مدیر کل استان نیز توضیحات لازم در خصوص امور کتابخانه ها، اقدامات فرهنگی را داد و خواستار ارسال به موقع گزارش های فرهنگی و بازدیدهای روسای شهرستان شد.

سپس مهدی حیدری رئیس اداری و مالی اداره کل به ارائه توضیحاتی در خصوص دستورالعمل های جدید ادرای پرداخت و به پرسش های روسا پاسخ داد.

مریم تاجیک مسئول روابط عمومی ضمن تشکر از فعالیتهای خبری و تبلیغاتی گسترده روسا و کتابداران در مورد جشنواره رضوی، در خصوص راه اندازی سامانه جدید پیامکی اداره کل گفت: اقدامات زیر ساختی و راه اندازی این سامانه با شماره پیامکی ۱۰۰۰۴۵۰۱۸ با قابلیت متعدد برای تک تک شهرستان ها از سوی روابط عمومی ایجاد شده و از روز شنبه تمامی روسای ادارات می توانند از این سامانه جهت انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت های کتابخانه ها برای اعضا استفاده نمایند.

در ادامه یوسف عباسی رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکتهای استان، سید وحیدرضا معزی رئیس اداره حراست به ارائه مواردی در حوزه کاری خود پرداختند.

در پایان رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان‌ تهران ضمن تشریح برنامه‌های اداره شهرستان ؛ نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

502502

کد خبر: 670903

وب گردی

وب گردی