وزیر امور خارجه نروژ:سرمایه گذاری در ایران ضرورت دارد/ ایران پای تعهداتش به برجام ایستاده است

وزیر امور خارجه نروژ تاکید کرد: بسیار مهم است که ایران به تعهداتش به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) عمل کرد و مردم ایران از این قرارداد بزرگ بهره مند خواهد شد.

به گزارش ایسکا نیوز 'بورگه برنده' که پس از سفر اخیرش به تهران، روز گذشته به پاکستان سفر کرد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد، سفرش به تهران را پردستاورد توصیف کرد و گفت: دیدارهای مهمی در تهران از جمله با رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و وزیر نفت ایران انجام دادم و در این دیدارها، راه های عملی و امکان پذیر برای گسترش بیش از پیش روابط میان نروژ و ایران مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.


وی همچنین با اشاره به امضای یادداشت تفاهم میان تهران و اسلو در زمینه اختصاص یک میلیارد یورو از سوی صندوق ضمانت نروژ برای گسترش فعالیت تجاری با ایران، گفت: این تفاهم نامه کمک قابل توجهی به تجار و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ایران خواهد بود.


وزیر امور خارجه نروژ گفت: سرمایه گذاری در ایران ضرورت دارد و موضوع سرمایه گذاری شرکت های نروژی در ایران یکی از مهم ترین برنامه های سفر کاری من به تهران و نیز از موضوع های مهم گفت و گوی من با حسن روحانی رئیس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بود.


بورگه برنده روز چهارشنبه هفته جاری در سفر یک روزه به تهران، با رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران بطور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

203

کد خبر: 670904

وب گردی

وب گردی