صادرات پتروشیمی معاف از مالیات شد

وزیر نفت با بیان اینکه برنامه ریزی برای صادرات LNG ایران به اروپا آغاز شد، گفت: صادرات محصولات پتروشیمی معاف از مالیات شده است.

به گزارش ایسکانیوز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در خصوص برنامه وزارت نفت برای صادرات گاز به اروپا گفت: در انتقال گاز به اروپا بیشتر بر روی صادرات گاز به صورت LNG تمرکز شده و برنامه ریزی‌ها در این راستا انجام خواهد شد.

وزیر نفت در خصوص تدابیر وزارت نفت برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها هم اظهار داشت: مهم ترین مسئله برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها و حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی این است که تولیدکنندگان برای فروش محصول به صنایع داخلی باید مالیات پرداخت کنند، اما در صادرات، مالیاتی به آنها تعلق نمی‌گیرد و در حال حاضر صادرات مالیات ندارد و آنچه که به صنایع داخلی فروخته می‌شود، مالیات دارد.

این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه شرکت‌های تولیدکننده خوراک پتروشیمی ها به دلیل پرداخت مالیات مایل نیستند خوراک را به پتروشیمی های داخلی بفروشند، تصریح کرد: برای نمونه اگر ۱۰۰ میلیارد تومان سود کسب کند، بابت صادرات مبلغی از سود آنها کسر نمی‌شود، اما در فعالیت با داخلی ها باید مالیات بپردازد، بنابراین مایل نیست خوراک به داخلی‌ها بفروشد بنابراین تولیدات خود را صادر می‌کند.

601/401

کد خبر: 670905

وب گردی

وب گردی