خبرهای خوش دکتر طه هاشمی؛طرح استاد معتمد، تشکیل پرونده سلامت برای دانشجویان و برگزاری دومین جشنواره جایزه وحدت

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه پنجمین گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ارومیه ، از تصویب طرح بهره مندی از استاد معتمد در حوزه فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه خبر داد و افزود: این مصوبه هیات رییسه به زودی به تمامی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدطه هاشمی با بیان اینکه یکی از ملاک های مهم توانمندی مدیریت دانشجویی و فرهنگی در واحدها ، جذب استادان معتمد است ، اضافه کرد: بیش از دوسال و نیم است که طرح استاد معتمد را دنبال می کنیم و معتقدیم گسست میان خانواده با فرزندان را می توانیم از طریق استاد معتمد جبران کنیم. ضمن این که بحث مشاوره مذهبی از مهم ترین اولویت های ما در حوزه دانشجویی و فرهنگی است و سعی داریم آن را گسترش بدهیم.
هاشمی با بیان اینکه در طرح استاد معتمد ، ارتقای کیفی برنامه ها و تولیدات فرهنگی و اجتماعی با استفاده از وقت موظفی و وقت اضافه تدریس استادان دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر قرار گرفته است ، تاکید کرد: این مصوبه می تواند در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بزرگی را رقم بزند و از تمامی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی واحدها و مراکز این دانشگاه می خواهیم در اجرای شایسته طرح ، همت گمارند.

در مقابل تهاجم فرهنگی و چالش ها و آسیب های اجتماعی باید برنامه اساسی داشته باشیم
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: مساله مهمی که می تواند کشوری را دچار بحران جدی کند همین آسیب های اجتماعی است و باید با تحقیق میدانی تلاش کنیم تا مشکلات به طور اساسی حل شود.
وی با طرح این پرسش که چرا ما در موضوع آسیب های اجتماعی به چنین روزی رسیده ایم؟ توضیح داد: نکته اصلی همین است. معتقدم جامعه مسیر خودش را می رود و ما مدیران مسیر دیگری را. میلیاردها تومان از بودجه کشور در مجلس تصویب می شود و سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی هزینه می کنند اما باز هم از شرایط مطلوب فاصله داریم. با این وجود نمی توانیم همه تقصیرها را دیگران بیاندازیم.
هاشمی افزود: متاسفانه اخلاق بدی هم که داریم فوری توپ را به زمین دیگری می اندازیم. بله دیگران آمدند و فرهنگ ما را تهدید کردند و متاسفانه غفلت کردیم. اگر ماهواره و اینترنت دارند و برای جامعه ما برنامه پمپاژ می کنند هدفشان نابودی فرهنگ و گسست خانواده هاست اما ما چه کردیم؟ در مقابل تهاجم فرهنگی و چالش ها و آسیب های اجتماعی باید برنامه اساسی داشته باشیم. ما نمی توانیم بگوییم آسیب نمی بینیم. واقعیت این است که همه در معرض آسیب هستیم. کسانی که در حوزه فرهنگ ملی دخیل هستند این تهدید را احساس می کنند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: قریب به 25 سال پیش دولت فرانسه از محتوای فیلم های هالیوود احساس خطر کرد. این موضوع نشان می دهد خطر تهاجم فرهنگی بسیار جدی است و حتی کشورهای اروپایی را هم تهدید می کند. البته طبیعی است برنامه هالیوودی برای تخریب یک فرهنگ ساخته شده و اتفاقا برا کشور ما هم ساخته می شود.
وی با هشدار نسبت به عواقب رخنه سریال های مبتذل ترکیه ای در خانواده های ایرانی ، تاکید کرد: همین سریال های پرررنگ و لعاب ، بنیان خانواده ها را تهدید می کند و متاسفانه شمار زیادی از مردم از عواقب تماشای چنین برنامه هایی غافلند. در اینجا باید پرسید واقعا چرا مردم همین سریال ها و فیلمها را نگاه می کنند؟ آیا پاسخ غیر از این است که داخل کشور خودمان فیلم و سریالی که مخاطب را پای تلویزیون میخکوب کند تولید نمی شود!
هاشمی اظهار کرد: گویا تولیدکنندگان برنامه های داخلی فقط به فکر پر کردن آنتن هستند و دست آخر هم یک گزارش آماری ارائه می دهند. بالاخره باید برای سال آینده از مجلس بودجه دریافت کنند. باید برنامه ها را تحلیل کنیم و ببینینم آنها چه قدر توانسته اند از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.

عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: این بحث ها اصلا سیاسی نیست. مشکل ما این است که در چنبره سیاسی کاری اسیر هستیم و معمولا جناح ها همدیگر را تخریب می کنند. امروزه در جامعه سه جریان سیاسی داریم ؛ اصلاح طلب ، اصولگرا یا میانه رو. کسانی که در راس امور هستند چه فرهنگی , چه اجتماعی و چه سیاسی بالاخره متمایل به یکی از این جناح ها هستند و در خدمت انقلاب. طبیعی است که مسوولیت بر عهده آنهاست اما هر یک ، دیگری را متهم می کند و همین مساله منجر به غفلت در برنامه ریزی های فرهنگی می شود.
وی با اشاره به لزوم نیازسنجی و مخاطب شناسی در برنامه ریزی و تولیدات فرهنگی ، افزود: جامعه جوان امروز با جامعه دیروز تفاوت های فراوانی دارد و ابزار ارتباطی هم پیشرفت شگفت انگیزی داشته است. در حال حاضر همه نوجوانان و جوانان و حتی با موبایل خود با سراسر دنیا ارتباط برقرار می کنند و باید توجه داشته باشیم که مخاطب ما فرق کرده است.
* تشکیل پرونده سلامت برای دانشجویان ، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سلامت دانشجویان برای ما بسیار مهم است و می خواهیم از مهر امسال برای آنان پرونده سلامت تشکیل بدهیم. هدف از تشکیل پرونده سلامت این است که اگر بیماری دانشجو بیماری حادی داشت درمانش کنیم. ضمن اینکه سعی داریم مشکلات روانی دانشجویان را نیز بشناسیم و به آنان مشاوره بدهیم. البته هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب کرده که علاوه بر دانشجویان ، برای کارکنان و استادان نیز پرونده سلامت تشکیل بدهیم.

عزم معاونت دانشجویی و فرهنگی برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای هنری ، فرهنگی و اجتماعی
وی همچنین از عزم همه جانبه معاونت دانشجویی و فرهنگی برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای این معاونت ، همزمان با هفتاد و یکمین اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: تمامی واحد ها باید در این نمایشگاه شرکت داشته باشند و توانمندی های خود را در حوزه های هنری ، فرهنگی و اجتماعی عرضه کنند.

برگزاری دومین جشنواره دوسالانه جایزه وحدت در واحد ارومیه
در حاشیه این همایش دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، مولوی محمد اسحاق‌مدنی مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت و دکتر عزیز جوانپور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی ، در جلسه ستاد برگزاری مراسم جایزه وحدت شیعه و سنی تحت عنوان جایزه آیت الله بروجردی – شیخ محمد شلتوت شرکت کردند و به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
دومین جشنواره دوسالانه جایزه وحدت با هدف تعمیق آرمان متعالی وحدت شیعه و اهل سنت و تقریب مذاهب ، با توجه به مصوبه نوزدهمین نشست شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، آذر امسال طی هفته وحدت در واحد ارومیه برگزار خواهد شد.این جشنواره با مشارکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان های آذربایجان غربی و با مدیریت پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

ترجمه خط میخی در مرکز رشد واحد ارومیه
دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل این معاونت پس از شرکت در جلسه ستاد برگزاری مراسم جایزه وحدت شیعه و سنی ، به همراه دکتر عزیز جوانپور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و دکتر بابازاده معاون دانشجویی و فرهنگی واحد ارومیه از مرکز رشد این واحد بازدید کردند.
دکتر سیدطه هاشمی در حاشیه این بازدید گفت: در مرکز رشد واحد ارومیه چند طرح بزرگ وجود دارد که می تواند به شرکت دانش بنیان فرهنگی تبدیل شود. معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ها و مراکز کشور باید چنین استعداد هایی را کشف و معرفی کنند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در مرکز رشد واحد ارومیه ، طرح چند رسانه ای برای فیلم و سریال و بازی های رایانه ای و طرح بی بدیل ترجمه خط میخی انسان را به شعف می آورد. استعدادهای درخشان این چنینی به وفور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که باید به خوبی معرفی شوند.

پایان پنجمین گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی
پنجمین گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در واحد ارومیه ، بیست و هفتم و بیست و هشتم مرداد با حضور قریب به 100 نفر برگزار ‌شد.
قرار است ششمین گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، شهریور امسال در واحد ساری برگزار شود. پیش‌تر، واحدهای دانشگاهی مشهد، ایلام، یزد و بوشهر، میزبان گردهمایی تخصصی میان استانی معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بودند.


گزارش: بهروز آرمان

20101

کد خبر: 670912

وب گردی

وب گردی