از اول مهر تا پایان سال معتادان به صورت رایگان درمان ‌می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری افراد معتاد به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند تا به صورت رایگان تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، مصطفی برزگر گنجی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم به طرح حمایت از خانواده‌های معتادان مستقر در کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: همراهی دستگاه‌های اجرائی با دستگاه قضایی استان قم بسیار خوب و مطلوب است و باعث پیشبرد اهداف در امر پیشگیری از جرم و کاهش جرائم شده است.

او گفت: در این خصوص اقدامات خیلی خوبی در سطح استان قم انجام شده و انجمن حمایت از زندانیان در این زمینه بسیار فعال بوده و کارهای بینظری انجام داده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم گفت: در سال جاری و در هفته قوه قضائیه تمام افرادی که معتاد بودند به صورت رایگان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند تا در مسیر درمان و ترک اعتیاد قرار گیرند.

گنجی توصیح داد: در همین راستا خانواده‌های این افراد تحت حمایت قرار گرفته و به هر خانواده ماهیانه 200 هزار تومان کمک مالی پراخت شد.

این مقام قضایی گفت: در راستای کمک به خانواده و خود افراد معتاد در ماه رمضان سال جاری مبلغ 460 میلیون بن به خانواده زندانیان و افراد در درکمپ پرداخت شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم ادامه داد: کاری که قرار است در سال جاری و از اول مهرماه انجام شود این است که با همکاری چند دستگاه و نهاد از ابتدای ماه مهر تا پایان سال جاری تمام افراد معتاد به صورت رایگان به کمپ‌ها معرفی و درمان شوند.

او افزود: در این طرح نیز به خانواده این افراد تا زمان حضور فرد در کمپ ماهیانه 200 هزارتومان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

این مقام قضایی عنوان کرد: در حال حاضر برای این طرح مبلغ 500 میلیون تومان هزینه درنظر گرفته شده است و در صورت نیاز این مبلغ افزایش خواهد یافت.

کد خبر: 670928

وب گردی

وب گردی