گام بعدی مخالفان ونزوئلا برای برکناری مادورو

رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به واکنش شدید در برابر کسانی که برای برپایی کودتا در این کشور برنامه‌ریزی و توطئه می‌کنند، هشدار داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی تاکید کرد: پاکسازی های انجام شده توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از کودتای نافرجام نظامی، در مقایسه با واکنشی که ما در برابر هرگونه تلاش برای کودتا انجام خواهیم داد، یک بازی کودکانه خواهد بود.

به گزارش تسنیم، مادورو در ادامه تصریح کرد: آیا اتفاقات ترکیه را مشاهده کردید؟ اردوغان در مقایسه با اقدام و واکنشی که انقلاب بولیواری در برابر کودتاگران انجام خواهد داد، تنها مانند یک کودک پرستار خواهد بود.

پس از وقوع کودتای نظامی نافرجام ماه گذشته در ترکیه، دولت اردوغان بیش از 60 هزار نفر را در بخش های نظامی، خدمات دولتی و آموزش بازداشت، تعلیق یا تحت بازجویی قرار داده است.

17 سال پس از درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا، اکنون این کشور با بحران اقتصادی شدیدی روبرو شده و مادورو با فشار زیادی از سوی مخالفان مواجه است.

ونزوئلا اکنون با کمبود شدید مواد غذایی، دارو و کالاهای اساسی روبرو است. این بحران موجب تشدید خشونت و غارت در این کشور شده است.
مخالفان که مادورو را عامل اصلی تشدید بحران در کشور می دانند، خواستار برگزاری همه پرسی برای برکناری وی هستند.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 64 درصد مردم ونزوئلا به برکناری مادورو رای مثبت می دهند.ونزوئلا از ژانویه امسال تاکنون با بحران اقتصادی جدی روبرو شده است. بیش از 96 درصد بودجه ونزوئلا به درآمدهای نفتی وابسته است و این در شرایطی است که قیمت نفت با افت شدیدی روبرو شده است.

300300

کد خبر: 671006

وب گردی

وب گردی