تهران-ایسکانیوز: مدرسه‌ای که به ابتکار امیرکبیر در زمان ناصرالدین‌شاه برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس شد حالا پس از مدتها انتظار علاقه‌مندان، به واسطه برپایی نمایشگاهی دائمی به روی عموم گشوده شد؛ هرچند همچنان نه از ورودی اصلی‌اش.


 روز گذشته نمایشگاه دائمی سیر تاریخی آموزش و پرورش ایران با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح و بازدید آن از ورودی ساختمان اداری برای عموم امکان‌پذیر شد.


این نمایشگاه در پنج خانه راه‌اندازی شده که از «معرفی وزرای آموزش و پرورش»، «معلمان شهید»، «معلمان فرهیخته و ماندگار»، «کتاب درسی و دارالفنون» تشکیل شده است.


به گفته ابوطالب حافظی مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، همچنین هشت موضوع از جمله «سیر تاریخی برنامه هفتگی»، «تشکیلات وزارت آموزش و پرورش»، «سیر تحول کتاب درسی»، «چگونگی تشکیل و تدوین سند تحول بنیادین» و «معرفی آموزش و پرورش در یک نگاه» در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.


او با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که از اول مهرماه مردم بتوانند از ورودی اصلی دارالفنون وارد آن شده و بازدید کنند، می‌افزاید: تا کنون بازدید از دارالفنون با نامه‌نگاری امکان داشت و مردم در حالت عادی نمی‌توانستند از این مدرسه تاریخی دیدن کنند اما با افتتاح این نمایشگاه دائمی مردم می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۸تا ۱۶هم از نمایشگاه و هم از مدرسه دارالفنون بازدید کنند.


سپیده سیروس‌نیا معاون میراث فرهنگی استان تهران نیز از مراحل پایانی مرمت ورودی اصلی این بنا خبر داده و می‌گوید: «ورودی اصلی مدرسه دارالفنون در حال مرمت است. در و پنجره‌های داخلی طراحی شده و در حال نصب است.»


کد خبر: 67101

وب گردی

وب گردی