تاثیر اشعار فرخزاد و سپهری درادبیات  ایتالیا چه بود؟

نشست «بررسی تاثیر اشعار فروغ فرخزاد و سهراب سپهری در ایتالیا» روز سه‌شنبه ۲ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست بررسی شعر فروغ فرخزاد و سهراب سپهری در ایتالیا روز سه‌شنبه ۲ شهریور در قالب یکی از نشست های هفتگی شهر کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

یکی از ویژگی‌های شعر فروغ فرخزاد و سهراب سپهری ترجمه‌پذیر بودن به زبان‌های مختلف و جهانی شدن شعر این دو شاعر است. تصویری که فرخزاد و سپهری از جهان جدید به دست می‌دهند آشکارا هماهنگ و هم‌نوا با تعریف‌هایی است که برخی از متفکران مدرنیست غربی از مدرنیته پیش رو می‌نهند. شعر فروغ و سهراب همه‌زمانی و همه‌مکانی است. اشعار این دو شاعر به ایتالیایی ترجمه و با استقبال خوبی همراه بوده است.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه دوم شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی شعر فروغ و سهراب در ایتالیا اختصاص دارد که با سخنرانی فائزه مردانی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بولونیا و مترجم اشعار فرخزاد به ایتالیایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

502502

کد خبر: 671019

وب گردی

وب گردی