مدیر کل امور مرزی وزارت کشور:مبادی مرزهای رسمی ایران و پاکستان افزایش یافت

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون فقط «میرجاوه» به عنوان مرز رسمی میان ایران و پاکستان بوده است، گفت:از این پس مرز «ریمدان» و «پیشین» نیز به مبادی ورودی و خروجی دو کشور اضافه خواهد شد.  

به گزارش ایسکانیوز ؛ مجید آقابابایی درباره مرزهای شرقی کشور با پاکستان و افزایش مبادی ورودی و خروجی با کشور همسایه گفت : تنها مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان میرجاوه نام داشت که پوشش 928 کیلومتری مرز مشترک میان دو کشور را انجام می‌داد.


وی ادامه داد: به پیشنهاد وزارت کشور و با تایید دولت، افزایش مرزهای میان دو کشور مورد توجه قرار گرفت و مرزهای ریمدان در چابهار و پیشین در سراوان از این پس به عنوان مرزهای رسمی در کنار میرجاوه فعال خواهد بود.


مدیر کل مرزی وزارت کشور تصریح کرد: تاکنون مبادلات میان تجاری ایران و پاکستان یک میلیارد دلار بوده که دولت در نظر دارد میزان رقم آن را تا پنج میلیارد دلار افزایش دهد و این موضوع مستلزم افزایش مبادی ورودی و خروجی بوده است که این مهم نیز در نظر گرفته شد و مرزهای ریمدان و پیشین اثرگذار خواهد بود.


آقابابایی افزود: ورود و خروج مسافر، ترانزیت کالا و به همراه عبور و مرور خودروهای حامل کالا بخشی از فعالیت‌های سه مرز میان ایران و پاکستان خواهد بود که ثمرات زیادی را به دنبال دارد.


وی خاطرنشان کرد: افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور، کاهش ورود و خروج کالای قاچاق و گسترش امنیت بخشی از ثمرات بیشتر شدن مبادی ورودی و خروجی مرزهای میان ایران و پاکستان است.

203/201

کد خبر: 671052

وب گردی

وب گردی