سعیدی: مربی خارجی به  بالابردن سطح کیفی ورزشکارانمان  کمک می کند

رئیس فدراسیون گلف گفت: قرار است برای بالابردن سطح گلف کشورمان مربی تراز اول خارجی به ایران بیاید.

کیکاووس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با مربی خارجی که قرار است برای بالابردن سطح گلف کشورمان به ایران بیاید گفت:با توجه به پیگیری های مکرری که برای به کار گیری مربی خارجی با پی جی ای(انجمن گلف حرفه ای دنیا) داشتیم، قرار بر این شد که در اوایل سال آینده (1396) یکی از مربیان حرفه ای گلف دنیا از کشور استرالیا که سابقه سرمربیگری تیم های ملی کشور سنگاپور، مالزی و میانمار در کارنامه خود دارد برای آموزش دادن به ورزشکاران و مربیان گلف ما به ایران بیاید.


وی در ادامه افزود: لازم به ذکر است، با توجه به این که یک مربی تراز اول گران است کلیه هزینه ها و دستمزدش را خود پی جی ای متقبل شده و فقط ما هزینه اقامتش را پرداخت می کنیم. دستمزد این مورد مربی های حرفه ای تقریبا ساعتی 214 یورو است که اگر ما می خواستیم این دستمزد را پرداخت کنیم بسیار برای ما سنگین می شد؛ خوشبختانه با پیگیری های مکرر موافقت شدیم انجمن گلف حرفه ای دنیا را راضی کنیم تا تقبل پرداخت هزینه های این مربی را متحمل شود. با توجه به اقتصاد مقاومتی برای ما باز مقرون به صرفه است چون ما هزینه و دستمزدی را پرداخت نمی کنیم حتی ایاب و ذهاب این مربی به عهده خود آنها است.

رئیس فدراسیون گلف عنوان کرد: ما سه سال پیش در سال 1392 حریر را از کشور یونان آوردیم، و آموزش های او خوب و موثر و برای ورزش گلف کشورمان مفید بود و در ارتقای کیفی توسعه ما در سطح دانش مربیان کمک فراوانی کرد.اما طی سه سال گذشته علی رغم این که ما مکررا هم پیگیر بودیم، در شرایط تحریم موفق نمی شدیم مربی درجه یک به ایران بیاوریم؛ خوشبختانه بعد از برجام این تابو شکسته شد و موافقت شدیم برای سال آینده مربی تراز اول در اختیار داشته باشیم. این موضوع یکی از دستاوردهای خوب برجام بود. از طرفی با حضور این مربی در ایران ما می توانیم چند مربی به دوره های بین المللی اعزام کنیم، آن با دانش بسیار بالایی که دارد می تواند تاثیرات بسیار مختص و سازنده ای در پیشرفت گلف کشور داشته باشد، حتی او گزارشاتی هم از وضعیت گلف ما به مراجع بین المللی قدس ارسال می کند که بسیار به بالارفتن سطح کیفی ما کمک می کند.

سعیدی در مورد مشکل اسپانسر برای این رشته ورزشی بیان کرد: در این خصوص فدراسیون کمیته اقتصادی هم تشکیل داده است. مشکلی که وجود دارد بحث پخش زنده گلف است، که خب ما در این زمینه مشکل داریم و اگر مشکل پخش زنده مسابقات گلف حل شود اسپانسرها هم قطعا استقبال می کنند. با مسوولین وزارت علوم ورزشی هم صحبت کردیم، گلف در ایران خیلی قوی نیست مثل کشورهای پیشرفته، ولی در عین حال در چندسال اخیر پیشرفت خیلی خوبی داشتیم؛ ما موفق شدیم در این چهار سال گذشته 20 پله صعود کنیم در دنیا و از نقطه آخر 20 پله صعود کنیم،در آسیا هم علی رغم کشورهای صاحب نامی که در قاره آسیا وجود دارد و در سطح جهان مطرح هستند در رتبه 17 هم قرار گرفتیم و به هر حال این هم جایگاه خوبی است. ما در تلاشیم خودمان را به کسب سهمیه المپیک ژاپن نزدیک کنیم، هدف گذاری ما هم این است که و در مسابقات رسمی جهانی و مسابقاتی که کسب سهمیه است شرکت کرده و با شرایط آماده حضور پیدا کنیم. در صدد آن هستیم بهترین گلف باز هایمان را اعزام کنیم چه داخلی، چه لژیونرها که ارمغان خوبی برای کشورمان برای پیشرفت ما داشته باشد.

601/604

کد خبر: 671102

وب گردی

وب گردی