همراه اول جزء 50 شرکت بزرگ بورسی

در روز جاری (شنبه) سومین سالروز عرضه سهام ارتباطات سیار ایران در بورس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، بازگشایی معاملات امروز شنبه مورخ 30مرداد ماه بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

همراه اول با سرمایه 4000 میلیارد ریال و ارزش بازار 131288 میلیارد ریال جزء 50 شرکت بزرگ بورسی است.

گفتنی است، اکنون شرکت مذکور جزئی از شرکت های فرعی شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) است که در تاریخ 29/11/1391 در شرکت بورس و اوراق بهادار ایران پذیرفته و از تاریخ 29/05/1392 نام شرکت از فرابورس به بازار دوم بورس منتقل شده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر مخابرات ایران با در اختیار داشتن 90 درصد از سهام همراه اول بزرگترین سهامدار آن به شمار می آید.

نوربخش معاون مالی و تدارکات شرکت ارتباطات سیار ایران در حاشیه نشست سومین سالروز عرضه سهام ارتباطات سیار ایران در بورس تهران در خصوص سهام شرکت توضیحاتی را ارائه کرده است که در ادامه خواهید خواند :

وی گفت: شرکت ارتباطات سیار ایران طی چند سال گذشته سود خود را از حدود ۲۵۰ تومان به ۶۲۰ تومان به ازای هر سهم افزایش داده و برای سال مالی جاری نیز ۷۱۵ تومان سود برآورد کرده است.

نوربخش در خصوص برنامه ها و سرمایه گذاری هایی که در این شرکت در برنامه ۵ ساله آن انجام شده، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این مجموعه از منابع داخلی صورت گرفته که در جهت افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت صرف می گردد.

معاون مالی و تدارکات شرکت ارتباطات سیار ایران در خصوص رتبه شفافیت همراه اول گفت: رتبه شفافیت و اطلاع رسانی شرکت از ۱۳۳ به ۱۲ ارتقا یافته و پیش بینی می گردد تا پایان سال مالی جاری نماد “همراه” در بین ۵ شرکت برتر از لحاظ اطلاع رسانی و شفافیت اطلاع رسانی حضور خواهد یافت.


وی به اجرا شدن برجام و حل و فصل مسائل سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: پس از اجرا شدن برجام تماس های بسیاری از سوی سرمایه گذاران خارجی با همراه اول انجام گرفت که نشان از تمایل اپراتورهای خارجی جهت انجام مشارکت و همکاری با همراه اول را دارد. که در این رابطه مذاکرات لازم در حال انجام می باشد. طبق اهداف شرکت این همکاری ها در ۳ زمینه صورت خواهد پذیرفت؛ که شامل حوزه رومینگ بین المللی در مناطق جغرافیایی دیگر به صورت مشارکت در ترکیب سهامداری این شرکت ها، همکاری در زمینه نوآوری، شبکه و همکاری در خدماتی که منجر به افزایش ارزش افزوده می گردد و همکاری و مشارکت های دیگری که به طرق مختلف صورت خواهد گرفت، می باشد.
نوربخش در ادامه تصریح کرد: طرح های توسعه ای که در حال حاضر پیگیری می شوند در راستای همان ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که تاکنون صورت گرفته در زمینه تکمیل نصیب تجهیزات ۴G می باشد که منجر به افزایش سرعت اینترنت و کیفیت صدا خواهد شد. به این ترتیب تا پایان سال ۹۵ تجهیزاتی که نصیب خواهد شد از ۱۰ هزار به ۳۰ هزار سیستم افزایش خواهد یافت.


این مقام مسئول در خاتمه در رابطه با برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: با توجه به بحث افزایش سرمایه شرکت مخابرات ایران که در مجمع عادی سالیانه شرکت مورد تصویب قرار گرفت، همراه اول نیز باید سرمایه خود را افزایش دهد. ارزش بازار شرکت ارتباطات سیار ایران در حال حاضر ۱۳ هزار میلیار تومان می باشد که در مقایسه با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت ها نامتوازن می باشد به این ترتیب افزایش سرمایه همراه اول به طور جد در دستور کار این مجموعه قرار گرفته که بخشی از آن از محل سود انباشته شرکت می باشد.

601/401

کد خبر: 671110

وب گردی

وب گردی