لاریجانی درنشست مشترک خبری با الجبوری تاکید کرد: همکاری دوجانبه بین ایران و عراق برای استقرار سیاسی و امنیتی منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی،گفت:همکاری دوجانبه بین ایران و عراق برای استقرار سیاسی و امنیتی منطقه مورد اهتمام قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی صبح امروز (شنبه 30 مرداد) در نشست مشترک با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق درجمع خبرنگاران،گفت:امروز "الجبوری" همراه با هیات پارلمانی عراق به تهران تشریف آورد و ما مذاکرات رسمی و خصوصی درباره مسائل مهم عراق و منطقه داشتیم.

وی،ادامه داد:عراق کشور دوست و برادر ما است که در بازه زمانی طولانی روابط دو ملت درهم تنیده است؛در فراز و فرودهای سخت که برای عراق پیش آمده ملت و دولت ایران در کنار ملت و دولت عراق ایستاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عراق کشوری ثروتمند و دارای ملت ریشه دار است، گفت: آرزوی ایران برای عراق این است که همیشه توانمند و سرافراز باشد؛چرا که تمامیت ارضی یک اصل مهم در ثبات منطقه است.

علی لاریجانی ادامه داد: ما در مذاکرات با "الجبوری" و هیات همراهشان درخصوص توسعه روابط اقتصادی در عراق و زمینه های مختلف آن گفت وگو داشتیم. همچنین به برخی موانع تجار ایرانی در عراق اشاره شد و امیدوارم با نگاه دقیق و سنجیده این مشکلات در عراق حل شود و شاهد جهشی قابل ملاحظه بین روابط تجاری ایران و عراق باشیم.

وی اظهارداشت: حل بحران تروریستی در داخل عراق و همگرایی سیاسی در این کشور از موضوعات دیگری بود که با استاد الجبوری مطرح کردیم. بحث دیگر ما درخصوص حل بحران امنیتی منطقه که جدا از مشکلات داخلی عراق نیست، نیز بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: سرنوشت مسلمانان در منطقه هم برای ما و هم برای عراق نگران کننده است، بنابراین همکاری دوجانبه برای استقرار سیاسی و امنیتی منطقه از موضوعات مورد اهتمام ما بود.

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که الجبوری و هیات همراهش سفر موفقی داشته باشند و باعث شود روابط دو کشور در سطح بالاتری قرار بگیرد.

201/201

کد خبر: 671151

وب گردی

وب گردی