ظریف: عراق مراحل نهایی مبارزه با تروریست‌ها در موصل را با اتحاد پشت سر خواهد گذاشت

سلیم جبوری رییس مجلس عراق ، پیش از ظهر روز شنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور مان در این دیدار ضمن تمجید از ثبات سیاسی بوجود آمده در عراق و نقش بارز همه رهبران عراقی بویژه رییس پارلمان عراق در این روند، اظهار کرد: عراق در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی است و ایران در هر شرایطی در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود.

وی افزود: اطمینان داریم دولت و ملت عراق همانطور که تاکنون در مبارزه با افراط و ترور موفق بودند ، مراحل نهایی مبارزه با تروریست‌ها در موصل را هم با موفقیت و با اتحاد و همدلی همه اقوام، طوایف و مذاهب عراقی پشت سر خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: همگان باید مراقبت کنیم تا دست‌های اجانب که خواهان فرقه‌گرایی و تفرقه در منطقه و عراق است موفق نشوند و لازم است همه مذاهب ، فِرَق و طوایف عراقی مشترکا علیه ترور و ارهاب بایستند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما خوشحالیم که همه رهبران عراقی در این زمینه احساس مسوولیت کرده و اشتراک نظر دارند که در این میان نقش مرجعیت در عراق در دعوت همه آحاد مردم به وحدت قابل ستایش است.

وی با اشاره به نقش مهم عراق در منطقه اظهار کرد : معتقدیم همکاری‌ها در منطقه باید با حضور و مشارکت همه کشورها باشد و ایران به دنبال درگیری و رقابت ناسالم در منطقه نیست و بحران آفرینی و ایجاد تنش توسط برخی کشورها را به ضرر منافع همه ملت‌های منطقه می‌داند.

وی افزود: باید اطمینان حاصل کنیم هیچ‌کس در زمین کسانی که خیر و صلاح منطقه را نمی‌خواهند بازی نکند و همواره ثبات، آرامش و حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه اولویت همگان باشد.

در این ملاقات آقای «سلیم جبوری » رییس مجلس عراق، ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از تمامی آحاد ملت عراق در مبارزه علیه تروریسم، ایران را کشوری بسیار مهم و تأثیر گذار در منطقه خواند و گفت : مهمترین و فوری ترین خطری که همه منطقه را تهدید می کند تروریسم است و ما باید با همدلی و اتحاد و با شکست دادن تروریست ها آرامش را به عراق و منطقه بازگردانیم.

رییس پارلمان عراق با اشاره به این‌که «در آستانه شکست کامل داعش قرارداریم» گفت: نقش ایران در منطقه بی بدیل و غیر قابل انکار است و ما ایستادگی شما در کنار دولت و ملت عراق را می‌ستاییم و بر تعمیق هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران درتمامی زمینه‌ها تأکید داریم.

201/201

کد خبر: 671245

وب گردی

وب گردی