جشنواره فولکلور البرز نشینان در سمنان برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جشنواره فولکلور البرز نشینان از 18 تا 24 شهریور در سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود حسین خواجه بیدختی افزود: این جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفی آداب و رسوم البرز نشینان به هم استانیها، زائران حرم رضوی و مسافران و افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم اجرا می‌شود.

وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، مراسم آئینی و موسیقی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عرضه سوغات و خوراک‌های محلی، برپایی نمایشگاه فرهنگ مکتوب و اسناد خطی و .... از جمله برنامه‌های این جشنواره است که هر روز آن به طور اختصاصی به یک استان اختصاص خواهد داشت.

بیدختی افزود: این جشنواره از هجدهم شهریور ماه و همه روزه از ساعت 18 تا 23 در محل پارک سیمرغ سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مناطق در حاشیه رشته کوههای البرز در طول تاریخ شاهد رخدادها و وقایع مهم تاریخی و فرهنگی بوده اند، گفت: این مناطق به این دلیل دارای آداب و رسوم و آئین‌های منحصر به فردی هستند.

استان سمنان در نوار جنوبی رشته کوههای البرز قرار دارد. این استان خاستگاه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کهنی است که شماری از این آئین‌ها به یادگار مانده اند، بر این اساس تا کنون 61 اثر معنوی استان سمنان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

فولکلور یا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است. فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها ، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.

کد خبر: 671267

وب گردی

وب گردی