وزیر رفاه دولت گذشته نخستین خروجی دولت گذشته که زودتر از همه اعلام استقلال از سیاست‌های قبلی می‌کند، این‌بار هم از احمدی‌نژاد می‌گوید، از مردی که در سر سودای بازگشت دارد و البته علاقه‌مند است رفتارهایی خارج از عادت داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اعتماد، پرویز کاظمی وقتی در برابر سوالی با محوریت بازگشت احمدی‌نژاد قرار می‌گیرد، حرف‌های جالبی را به میان می‌آورد. او سفرهای استانی را بهانه‌ای برای در میان اخبار بودن رییس دولت گذشته می‌داند و می‌گوید: «همه مردم ایران محمود احمدی‌نژاد را می‌شناسند و می‌دانند که او چقدر دوست دارد تا همچنان در اخبار باشد و به قول معروف دیده شود. به همین دلیل، ایشان حضور در انتخابات را نه تکذیب می‌کند و نه تایید.»

وزیر رفاه دولت گذشته مشکلات شکل گرفته در دولت گذشته را عاملی برای عدم استقبال مردم از احمدی‌نژاد می‌داند و تاکید می‌کند: «هشت سال ریاست احمدی‌نژاد بر دولت، آسیب‌هایی زیادی را در حوزه‌های مختلف به بار آورد و مشخص است که رای مردم به اسم او نوشته نخواهد شد. خیلی از مطالب برای جامعه روشن شده و به همین دلیل محال است به او اقبالی داشته باشند.»

کاظمی درباره شایبه انتخاباتی داشتن رفتارهای رییس دولت گذشته می‌گوید: «همه می‌دانند که ایشان علاقه‌مند است تا دیده شود و مطرح باشد. احمدی‌نژاد روحیه‌اش به گونه‌ای است که ساکت بودن و در حاشیه قرار گرفتن را برنمی‌تابد و طبیعتا کارهایی که در این چند مدت انجام داده را می‌توان بنا به شناختی که از او وجود دارد، طبیعی دانست.»


هوش احمدی‌نژاد برای منافع فردی است
وزیر رفاه دولت نهم اظهارات گذشته خود درباره باهوش بودن احمدی‌نژاد را باز هم تکرار کرد و البته برای آن دلیل دیگری را ‌شمرد. او گفت: «احمدی‌نژاد واقعا باهوش است؛ اما متاسفانه هوشش را برای منافع فردی به کار می‌گیرد، تا مصالح عمومی! اگر قرار بود هوش او در مسیر صحیح مورد استفاده قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات گریبان کشور را در آن هشت سال نمی‌گرفت».

وی در ادامه تاکید کرد: «نظر من این است که خودش هم می‌داند که آمدنش به انتخابات موضوعیت ندارد و قطعا می‌داند که فضای سیاسی و اجتماعی از حضورش استقبال نخواهد کرد و می‌داند که جامعه پذیرایش نخواهد بود.»

کاظمی در برابر این سوال که اطرافیان احمدی‌نژاد به او القا می‌کنند که می‌تواند برای سومین بار در پاستور ساکن شود، گفت: «این را در نظر بگیرید که اطراف احمدی‌نژاد خلوت شده و همین‌هایی که مانده‌اند، برای قدرت داشتن خودشان چنین کاری را انجام می‌دهند تا هر کدام دوباره در منصب‌های بالا مشغول به کار شوند. احمدی‌نژاد می‌داند که نیامدنش بهتر از آمدنش است و تصمیم‌گیر نهایی هم خودش است و تکرار می‌کنم باهوش‌تر از آن است که در باغ سبز پوشالی را که نشانش می‌دهند جدی بگیرد.همچنین برخی این طور می‌گویند که از رد صلاحیت احتمالی استقبال می‌کند که بعید است چنین ریسکی را به جان بخرد. او ادعایش این است که خدمتگزارترین رییس دولت بوده و به همین دلیل دوست ندارد رد صلاحیت شود؛ به ویژه اینکه در چند مدت اخیر، اعضایی از شورای نگهبان تاکید کرده‌اند که تایید صلاحیت در گذشته ضامن تایید شدن دوباره نیست.»

کاظمی درباره شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات سال ٩٦ گفت: «بهتر است این طور گفته شود که احمدی‌نژاد نباید در انتخابات باشد و خودش هم می‌داند که حضورش حضوری بیهوده خواهد بود .

202/201

کد خبر: 671271

وب گردی

وب گردی