شیوع بالای سرطان مثانه در ایران

دبیر علمی نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، از شیوع بالای سرطان مثانه در سال های اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر محسن آیتی گفت: نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با همکاری بیش از ۱۱۰۰ پزشک از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و ارولوژیست های ایرانی خارج از کشور و انجمن های دیگر کشورها مانند اروپا و آمریکا و کشورهای منطقه و کشورهای شمال ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی در ۸ رشته فوق تخصصی برگزار خواهد شد .

او ادامه داد: ۱۸ پنل در این کنگره ارایه خواهد شد که شامل آنکولوژی، ناباروری، بازسازی دستگاه اداری، زنان، اطفال و پیوند کلیه است.

آیتی افزود: در این کنگره بیشتر بر روی موضوع سرطان دستگاه ادراری خصوصا سرطان مثانه زوم شده است که یکی از عللی که بر این موضوع بیشتر تاکید شده این است که در سال های اخیر به نظر می رسد شیوع بالایی داشته و در خیلی از موارد هزینه بالایی(مادی-معنوی) به کشور و بیمار تحمیل کرده است.

او با عنوان این مطلب که رشد سلول های سرطانی در دیوار مثانه اتفاق می افتد، گفت: در صورت عدم درمان به موقع ممکن است رشد کنند و به تمام لایه های دیواره مثانه و لگن و حتی اعضای دور دست مثل ریه و استخوان گسترش پیدا کند. بنابراین باید درمان هایی که باعث ارتقای کیفییت زندگی و افزایش سطح زندگی و طول عمر بیمار شود در تمام رشته های پزشکی در پنل های مختلف ارایه داد.

این ارولوژیست در ادامه افزود: در این کنگره ضمن آشنا شدن با دستاوردهای روز دنیا و تکنیک های جدید، با همکاران سایر مناطق دنیا تبادل نظر خواهیم داشت که این بحث و تبادلات در زمینه های مختلف اورولوژی ممکن است باعث پیشرفت سریع تر ما در درمان بیماری ها مخصوصا سرطان مثانه شود.

او ادامه داد: سرطان مثانه هم مانند سایر سرطان ها اگر به موقع تشخیص داده و اقدام شود، معمولا با موفقیت درمان خواهد شد ولی امروز با توجه به درمان های تشخیصی پیشرفته در بیشتر مواقع سرطان مثانه به موقع تشخیص داده می شود.

آیتی تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که ایران را در درمان و تشخیص بیماری در منطقه متمایز کرده استفاده از نیروهای جوان و حرفه ای است که در این کنگره بیشتر از نقطه نظرات و تجربیات آنها بهره مند خواهیم شد و برای اولین بار نیز در این کنگره پنل مخصوص به اورولوژیست های جوان را خواهیم داشت.

کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران از دوم تا پنجم شهریور ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار خواهد شد.

کنگره اورولوژی ایران از سال ۱۳۶۸ به صورت دو سالانه شروع بکار کرد و طی چند سال اخیر برگزاری این کنگره به صورت سالانه در راستای ارتقای سطح دانش علمی جامعه اورولوژی در تهران برگزار می شود.

20106

کد خبر: 671287

وب گردی

وب گردی