شهردار لندن خواستار کنار زدن کوربین از ریاست حزب کارگر شد

«صادق خان» که چند ماه قبل با حمایت «جرمی کوربین» در انتخابات شهرداری لندن پیروز شد، از اعضای حزب کارگر خواست کوربین را کنار بزنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «صادق خان» شهردار لندن در اقدامی غیرمنتظره به حمایت از رقیب «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلستان پرداخته و از اعضای این حزب خواست رئیس‌ کنونی را کنار بگذارند.

خان که چند ماه قبل با حمایت کامل کوربین در انتخابات شهرداری لندن پیروز شد، در یادداشتی در هفته‌نامه «آبزرور»، ریاست کنونی حزب را «فاجعه‌بار» توصیف و از «اوون اسمیث» برای ریاست کارگرها حمایت کرده است.

شهردار مسلمان لندن با بیان اینکه کوربین در همه‌پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نتوانسته مردم را به دادن رأی منفی متقاعد کند، نوشته است: «چرا باید تصور کنیم که اوضاع در انتخابات عمومی می‌تواند متفاوت باشد؟»

وی در حمایت از اسمیث نوشته است که او فردی است که با جنگ عراق مخالفت کرده و می‌تواند حزب را در مسیری درست پیش ببرد.

در بخش دیگری از یادداشت خان آمده است: «جرمی نشان داده که نمی‌تواند تیمی کارآمد جمع و جور کند. او نتوانسته اعتماد و احترام مردم بریتانیا را جلب کند.»

وی افزود: «جرمی بدترین سابقه را به عنوان رهبر معارضین بر جای گذاشته است. حزب تحت رهبری او به شدت لطمه خورده است.»

شهردار لندن با اشاره به اینکه کوربین اعتماد 80% از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان را از دست داده، نوشته است که «نگرانم که حزب دیگر نتواند به این شکل ادامه دهد.»

کوربین که به داشتن تفکرات چپگرایانه، حمایت از حقوق بشر و مخالفت با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها معروف است، سال گذشته با رأی قاطع اعضای حزب در سرتاسر انگلستان، به ریاست حزب کارگر رسید.

با این وجود، اختلاف نظر او با سیاستمداران جریان اصلی، موجب شده تا بسیاری از سرشناسان حزب به دنبال کنار زدن او باشند. رأی مثبت اعضای حزب کارگر به خروج از اتحادیه اروپا، به بهانه خوبی برای فشار بر کوربین بدل شده است.

شمار زیادی از نمایندگان حزب در پارلمان چند ماه قبل در یک رأی‌گیری نمادین، رأی به عدم صلاحیت کوربین برای ریاست حزب دادند. با این حال کوربین اعلام کرده از آنجا که اعضای حزب او را برگزیده‌اند، تحت فشارهای سیاسی از سمتش کنار نمی‌رود.

با یادداشت امروز خان، که عملا خنجری به پشت کوربین به شمار می‌آید، احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌ حزب برای کنار زدن کوربین، بیش از پیش قوت گرفته است.

300300

کد خبر: 671289

وب گردی

وب گردی