ترکیه احتمال استفاده روسیه از پایگاه هوایی اینجرلیک را تایید کرد

نخست وزیر ترکیه تایید کرده که احتمال استفاده روسیه از پایگاه هوایی اینجرلیک در صورت لزوم وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: روسیه احتمالا می تواند در صورت لزوم از پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه استفاده کند.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه تصریح کرد: البته نیازی به استفاده روسیه از پایگاه هوایی اینجرلیک وجود ندارد چرا که روسیه تاسیساتی را در سوریه در اختیار دارد که فاصله چندانی با پایگاه اینجرلیک ندارد.

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سئوالی درباره درخواست مسکو برای استفاده از پایگاه اینجرلیک، اظهار داشت: این اطلاعات درست نیست ولی اگر لازم باشد، از پایگاه اینجرلیک می توان استفاده کرد.

روسیه حملات هوایی خود علیه تروریست ها در خاک سوریه را از 30 سپتامبر 2015 به درخواست دولت دمشق آغاز کرده است. اکثر حملات هوایی جنگنده های روسی، از پایگاه هوایی در داخل سوریه انجام شده است. وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرده است که چندین سورتی پرواز نیز از پایگاه هوایی همدان در ایران انجام داده است.

هم اکنون بیش از 50 بمب اتمی بی 61 در پایگاه هوایی اینجرلیک نگهداری می شود که قدرت تخریب آن 100 برابر بیشتر از بمب هیروشیما است، این بمبها تنها در 60 مایلی سرزمین‌هایی قرار گرفته است که در تصرف تروریست های داعش است.

300300

کد خبر: 671319

وب گردی

وب گردی