توضیحات وزیر نفت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی، ابهامات نمایندگان را بر طرف کرد

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: توضیحات بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی کامل و قانع کننده بود و ابهامات نمایندگان را بر طرف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ،محمد قمی درمورد جلسه غیرعلنی امروز - یکشنبه - خانه ملت که درمورد الگوی جدید قراردادهای نفتی با حضور بیژن نامدار زنگنه برگزار شد، افزود: در این جلسه وزیرنفت گزارش مبسوط و مبنایی درباره اصل و تاریخچه قراردادها نفتی ارائه کرد.
وی افزود: زنگنه در این جلسه بیان کرد با توجه به این که باید برای بهره برداری از میادین مشترک نفتی مبلغ زیادی بپردازیم و به دلیل کمبود منابع مالی از این رو ضرورت دارد هم فناوری جدید و هم سرمایه گذار جدید در این عرصه وجود داشته باشد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس دهم تصریح کرد: این ضرورت وجود دارد و ما نیز در حال حاضر اقدامات لازم را انجام می دهیم و اگر چنین کارهایی اکنون انجام نشود، بعدها دیر است.
قمی تصریح کرد: وزیر نفت در این جلسه یادآور شد که سه نوع قرارداد نفتی در دنیا مرسوم است که در ایران نیز از همان انواع استفاده می شود.
وی یادآور شد: به دلیل پاسخ های خوب و قانع کننده وزیر نفت، ابهامات برخی نمایندگان درمورد الگوی جدید نفتی برطرف شد و درمجموع سخنان زنگنه قانع کننده بود.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس افزود: در این جلسه گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی قرائت شد، همچنین فریدون حسن وند رییس کمیسیون انرژی مجلس و محسن اسماعیلی رییس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز در خصوص قراردادهای نفتی گزارش هایی ارائه کردند.

205/201

کد خبر: 671343

وب گردی

وب گردی