تشکیل جلسه انجمن ایرانی مطالعات زنان دردانشکده الهیات واحد تهران شمال

اعضای هیات مدیره انجمن ایرانی مطالعات زنان به منظور تبیین فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی و علمی این انجمن در حوزه زنان و خانواده با حضور حضرت آیت ا... موسوی بجنوردی، عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار اعضای انجمن ایرانی مطالعات زنان پس از ارایه گزارش های مبسوط عملکرد انجمن در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از رهنمودهای حضرت آیت ا... موسوی بجنوردی نیز برای ارتقای فعالیت های خود بهره مند شدند.

در این نشست مقرر شد؛ در راستای توانمند سازی زنان جامعه کارگاه های تخصصی ،نشست های علمی و همایش های سالانه برگزار شود و اعلام همایش ملی زنان و خانواده در شبکه های اجتماعی و مجازی که در آذر ماه سال جاری با دبیری خانم دکتر شاوردی گزارش داده شد که همکاری مستقیم این همایش با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام شده است و در همین راستا از فعالیت های انجمن ، گزارش نخستین همایش بین المللی زنان و زندگی شهری که در آذر ماه سال جاری با همکاری مستقیم شهرداری تهران و به دبیری خانم دکتر نوابی نژاد برگزار می گردد،گزارش داده شد.

لازم به ذکر است، انجمن ایرانی مطالعات زنان با همکاری جمعی ازبرجسته ترین اساتید حوزه مطالعات زنان و 3 چهره ماندگار درسال 1379 شکل گرفت وباکسب مجوز رسمی ازوزارت علوم،تحقیقات وفناوری وپس ازثبت شرکتها به شماره 13075 مورخ 11/5/1380 فعالیت خودرا به عنوان اولین وتنها انجمن ایرانی مطالعات زنان آغاز کرد.

هیأت مدیره انجمن ایرانی مطالعات زنان بر اساس مصوبات اساسنامه انجمن هدف­های این نهاد را پیش می‌برد و فعالیت­های آن را به انجام می‌­رساند. هیأت مدیره وظایف خود را در چارچوب گروه‌­های علمی زیر و همچنین با بهره گرفتن از همکاری اعضاء و متخصصان دلسوز و صمیمی انجمن انجام می­دهند: انجمن به عنوان انجمن برتر بین ­رشته ه­ای در سال 1392 در کشور و تنها انجمن برتر علمی حوزه زنان فعالیت دارد.

اهداف:

1- افزایش اطلاعات و آگاهی زنان و توانمندسازی آنان در ابعاد مختلف

2- گسترش پژوهش و مطالعات در حوزه­های مرتبط با مسائل زنان

3- ایجاد ارتباط با مجامع مشابه در داخل و در سطح بین­المللی

4- همکاری و ارائه خدمات مشورتی به سازمانها و نهادهای داخلی

وظایف:

1- انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین­المللی با همکاری محققان و متخصصانی مطالعات زنان

2- همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین­المللی و با محققان و متخصصان مسائل زنان

20101

کد خبر: 671346

وب گردی

وب گردی