پرفروش ترین آلبوم های مردادماه/" کاوه یغمایی " در صدر

این روزها بخش قابل‌توجهی از فروش آلبوم‌ها در فضای مجازی حاصل می شود. از این‌رو در این گزارش به بررسی پرفروش‌ترین آلبوم‌های دومین ماه تابستان براساس آمار سایت بیپ تونز پرداخته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز با پایان دومین ماه تابستان،آلبوم های موسیقی پرفروش مردادماه به شرح زیر می باشد:

آلبوم منشور

سرانجام بعد از سال ها دومین آلبوم رسمی کاوه یغمایی با عنوان "منشور" در ایران منتشر شد.این آلبوم دارای 9 قطعه است که 3 اهنگ "منشور"، "یادش بخیر" و خاطره بازی" با استقبال بیشتر طرفداران مواجه شدند.

آهنگسازی تمام کارهای این آلبوم توسط خود این خواننده صورت گرفته است و ترانه سرایان این آلبوم روزبه بمانی،میثم یوسفی،نیلوفر فرزندشاد و حسین غیاثی هستند.

این آلبوم در سبک راک ایرانی است و تمام قطعات این آلبوم در کانادا با همکاری گروه «نیکل بک» ضبط شده است.

آلبوم ناگفته

دومین آلبوم پرفروش ماه،آلبوم "ناگفته" اثری از شهرام و حافظ ناظری است که در سبک کلاسیک توسط نشر حافظ مهر منتشر شده است.

آلبوم "ناگفته" اولین اثری است که از خاورمیانه به صدر فروش آثار کلاسیک جهان راه پیدا کرده است و همچنین اولین بار است که کمپانی سونی اثر هنرمندی از خاورمیانه را منتشر می کند.

این آلبوم دارای 16 قطعه است و برای ساخت آن چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون ها دلار هزینه صرف شده است.

گفتنی است این روزها تور کنسرت "ناگفته" در تهران و شهرستان ها با استقبال فوق العاده مخاطبان همراه شده است.

آلبوم قایق کاغذی

"قایق کاغذی" اولین آلبوم رسمی پازل بند است که در مکان سوم پرفروش های مرداد ماه قرار دارد.

اعضای این گروه را علی رهبری(خواننده و آهنگساز) و آرین بهاری(تنظیم کننده و میکس و مستر) تشکیل می دهند.
این آلبوم دارای ۱۲ قطعه در سبک پاپ است که نیمه دوم مردادماه توسط موسسه فرهنگی هنری آوازی نو منتشر شده است.

ترانه های این آلبوم توسط مهرزاد امیرخانی،بابک بابایی،امین گلزاری و علی بحرینی سروده شده است.

آلبوم امیر بی گزند

جدیدترین اثر محسن چاوشی که خردادماه توسط تصویر گستر پاسارگاد منتشر شد با پایان ماه مرداد همچنان جز آلبوم های پرفروش است.

از 12 قطعه آلبوم "امیر بی گزند"، 6 ترانه از اشعار مولانا و یک ترانه از سروده های سعدی است و باقی قطعات، آثاری از علی اکبر یاقی تبار،پدرام پاریزی و حسین صفا هستند.

همچنین تنظیم کنندگان این آلبوم «محسن چاوشی»، «بهروز صفاریان»، «فرشاد حسامی»، «کوشان حداد»، «عادل روح نواز» و «بابک نقوی» می باشند.

آلبوم تو کیستی؟

در ردیف پنجم پرفروش ترین آلبوم های مرداد ماه آلبوم "تو کیستی" اثری از حمید متبسم،سالار عقیلی و گروه مضراب قرار دارد.

آلبوم «تو کیستی ؟» از ساخته های شنیده شده و نشده حمید متبسم تشکیل شده است که گروه «مضراب» آن را اجرا می کند. بخشی از این آلبوم مربوط به یک آلبوم قدیمی به نام «شوریده» است که پیش از این در خارج از کشور منتشر شده و بخشی دیگر از ساخته های جدیدحمید متبسم است.

حمید متبسم(سه تار)،سمیرا گلباز(سه تار)،پویان بیگلر(تار)،پدیده احرارنژاد(تار)،نوشین پاسدار(عود)،بهناز بهنام نیا(عود)،آوا ایوبی(بم تار)،جلال امیرپور سعید(بم تار)،افشین بابایی(دایره و کوزه) و سینا خشک بیجاری(تنبک و دایره) از نوازندگانی هستند که در این آلبوم حضور دارند.

آلبوم "تو کیستی؟" دارای قطعاتی با اشعاری از مولانا،نیما،شاملو،سعدی و یک قطعه بی کلام می باشد.

آلبوم های پرفروش 6 تا 10

آلبوم "گذر اردیبهشت" که اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شد همچنان فروش خوب خود را حفظ کرده و در رده ششم پرفروش های مرداد ماه قرار گرفته است.

"گذر اردیبهشت" با سبک پاپ/راک تلفیقی اولین آلبوم رسمی گروه «دال» است.
اعضای گروه «دال»، «امین هدایتی» خواننده، «شایان شکرآبی» پیانیست، آهنگساز و همخوان، «غزل مهدوی» شاعر و ترانه سرا، «میلاد سعدی» و «یزدان بهمنی» نوازنده سازهای کوبه ای، هستند.

"جایی برای همیشه" اولین آلبوم رسمی گروه موسیقی راک سه نقطه،هفتمین آلبوم پرفروش ماه است که ضبط آن بیش از یک سال به طول انجامیده و شامل ۱۰ قطعه می باشد.

گفتنی است تمامی مراحل آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی آثار توسط اعضای گروه انجام شده است.

اعضای گروه را «آرش رستمی» خواننده، «کیان شمس» گیتار الکتریک، «سروش اعتصامی» گیتار الکتریک، «عطا تاسه» گیتار بیس و «آریا ضمیری» درامز تشکیل می دهند.

در هشتمین ردیف از آلبوم های پرفروش ماه،آلبوم "دیورتیمنتو" احمد پژمان قرار دارد که اثری در سبک کلاسیکال است.

همچنین آلبوم های نهم و دهم پرفروش مرداد ماه به ترتیب آلبوم "دعوت" از گروه "کاکوبند" در سبک پاپ/راک تلفیقی و آلبوم "حاجیلیتو" از امید حاجیلی در سبک پاپ ایرانی هستند.

508502

کد خبر: 671364

وب گردی

وب گردی