برگزاری نشست همیاران توسعه روستایی با حضور وزیر کشور

نشست همیارهای توسعه روستایی در وزارت کشور با حضور عبدالرضا رحمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بابک دین پرست در این نشست گفت: یکی از راهبردهای وزارت کشور در توسعه روستایی استفاده از ظرفیت مرکزیت علمی و دانشگاه هایی است که اجرایی شده و در این زمینه می توان به تفاهم نامه بین وزارت کشور و دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ادامه داد: براساس این تفاهم نامه دانشجویان مقطع دکتری رشته برنامه ریزی روستایی از ابتدای فصل تابستان با حضور مناطق روستایی ضمن شناخت مسایل و مشکلات به ارائه راهکار در زمینه توسعه و برنامه ریزی روستایی با رویکرد اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی می پردازمئ

دین پرست با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه های محوری وزارت کشور در سال جاری گفت: در این زمینه سه استان لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان پایلوت انتخاب شده اند و وزیر کشور به صورت ماهانه به این استان ها سفر و روند اجرای برنامه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کند. تجارب موفق در این سه استان و سایر استان ها اجرایی می شود.

دین پرست بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست ارزیابی عملکرد همیاران توسعه روستایی است و در طی دو ماه اجرای طرح همیاران توسعه روستایی معاونت در راستای اجرای رویکردهای وزیر کشور نظارت دقیق و همه جانبه ای در عملکرد همیاران داشته و تمام وقت پاسخگوی سوالات و ابهامات آنها بوده است.

دین پرست بیان کرد: در این مدت بیش از سه هزار صفحه گزارش مطالعات میدانی همیاران توسعه روستایی دریافت و توسط تیم کارشناسی آسیب شناسی شده است.

در نشست همیاران توسعه روستایی اساتید دانشگاه تهران و تعدادی از نهادهای اجرایی حضور داشتند.

201/203

کد خبر: 671367

وب گردی

وب گردی