حاشیه‌نگاری ایسکانیوز از اولین سوال مجلس دهم از وزیر علوم/ وقتی نماینده نیشابور با شرط و شروط قانع شد!

نماینده نیشابور در مجلس پس از بحث های فراروان بر سر سئوال خود از وزیر علوم، به طور مشروط از پاسخ های وزیر قانع شد تا کار به رای گیری در صحن مجلس نکشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز مجلس سوال خود از محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را این گونه مطرح کرد که چرا مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای پس از انتقال از آموزش و پرورش به وزارت علوم , تحقیقات و فناوری تعیین تکلیف نمی شوند.

وی افزود: این سئوال ابتدادر جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد اما وزیر در جلسه حضور نیافت.

در همین حال؛ محمد فرهادی وزیر علوم پس از آمدن به پشت تریبون برای پاسخ به این سئوال اعلام کرد که این موضوع در حیطه اختیارات وزارت علوم نیست و مربوط به وزارت آموزش و پروش است.

وی که در ادامه با اعتراض نماینده نیشابور و سخنان او با صدای بسیار بلند مواجه شد، گفت: ما نهایت تلاش مان را انجام می دهیم که این موضوع در تعامل با دیگر دستگاه ها حل و فصل شود.

پس از صحبت های وزیر مسعود پزشکیان که در غیاب علی لاریجانی ریاست مجلس را برعهده داشت از چنارانی خواست اعلام کند که قانع شده یا نشده است اما چنارانی همچنان پاسخی به این سئوال نمی داد تا اینکه تعدادی زیادی از ننمایندگان که بیشتر آن ها اعضای کمیسیون آموزش بودند دور صندلی وی تجمع کردند تا وی را راضی کنند تا اینکه بالاخره صدای صلوات این نمایندگان نشان داد که توانسته اند نماینده نیشابور را قانع کنند و بدین ترتیب با اعلام قانع شدن مشروط نماینده رای گیری درباره سئوال در صحن علنی نیز منتفی شد.

همچنین وزیر علوم دقایقی در کنار میز نماینده سئوال کننده با او به گفت و گو پرداخت و با تکان دادن دست و لبخند برای هیئت رئیسه، صحن بهارستان را ترک کرد.

204/201

کد خبر: 671406

وب گردی

وب گردی