قطع درختان در سایه بی‌توجهی 137/ به وضعیت کارتن خواب‌های اطراف حرم امام رسیدگی می شود

نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نسبت به آنچه «کم‌کاری سامانه 137 و معضل کارتن‌خوابی در اطراف حرم حضرت امام» خواند تذکر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه صبح روز یکشنبه در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران تذکری پیرامون فعالیت سامانه 137 بیان کرده است گفت: روز جمعه یکی از شهروندان با سامانه 137 تماس گرفته و درباره قطع درخت در محله الهیه منطقه یک گزارشی ارائه می‌دهد؛ اما متاسفانه سامانه 137 به این موضوع رسیدگی نمی‌کند تا اینکه سرانجام فرد گزارش دهنده در ساعت 17 با چند واسطه با من تماس گرفته و موضوع قطع درخت را اعلام می‌کند.

او اضافه کرد: من هم بلافاصله با آقای مختاری و اداره فضای سبز منطقه تماس گرفتم و به این موضوع رسیدگی کردیم. اما متاسفانه دو اصله درخت کهنسال قطع شده بودند و اگر وارد عمل نمی‌شدیم مالک قصد داشت حدود 10 تا 12 درخت دیگر را قطع کند.

تندگویان با بیان اینکه پیش از این نیز گزارشهایی داشتیم مبنی بر اینکه سامانه 137 در روزهای تعطیل و به ویژه در منطقه یک به گزارشهای مردمی توجه نمی‌کند، گفت: امروز این تذکر ارائه شد و جای سوال است که آیا سامانه 137 در اعلام این گزارش قصور داشته یا اینکه این سامانه به واحد ذیربط اطلاع رسانی کرده و آنها وارد عمل نشدند که این موضوع باید بررسی شود.

او افزود: با اینکه عصر جمعه در پی حضور ما با مالک برخورد و جلوی عملیات ساختمانی گرفته شد اما دو درخت از بین رفتن و امروز این تذکر مکتوب و به واحد ذیربط ارسال می‌شود. چرا که اگر این شهروند نمی‌توانست با ما ارتباط بگیرد قطعا کل درختان این ملک قطع می‌شد.

رسیدگی به وضعیت کارتن خواب‌های اطراف حرم امام

تندگویان در ادامه به بازدید شبانه‌اش از کارتن خواب‌های پیرامون منطقه حرم امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در منطقه اطراف حرم علاوه بر حضور کارتن خواب‌ها شاهد برخی موارد غیراخلاقی و جرایم مربوط به مواد مخدر بودیم.

او در همین زمینه با اظهار تاسف از آنچه حضور جمعی از افراد ایثارگر و حتی دارای کارت جانبازی و آزادگی در این محدوده و در جمع کارتن‌خوابها خواند، با برشمردن مشخصات برخی از آنها خواستار رسیدگی بنیاد شهید و دیگر نهادهای مربوطه به وضعیت این افراد شد و گفت که این عده با وجود مشکلاتشان برای دوری از مفاسدی چون مواد مخدر به جای آنکه به محلاتی همچون هرندی بروند به اطراف حرم روی آورده‌اند اما در معرض مسائلی همچون مواد مخدر قرار دارند.

عضو شورای شهر تهران گفت: بخش دیگری از کارتن خواب‌های این محدوده کارگران فصلی شهرداری بودند که برای پیمانکاران به خصوص در حوزه فضای سبز کار می‌کردند که به دلیل آنکه درآمد خوبی ندارند مجبور به کارتن خوابی هستند.

تندگویان ادامه داد: این در حالیست که بر اساس مصوبه شورای سوم پیمانکاران به ویژه در حوزه فضای سبز موظف به تأمین خوابگاه برای کارکنان خود هستند و حالا باید رسیدگی شود که چرا پیمانکاران در این حوزه کم‌ کاری کردند.

او افزود: متأسفانه درآمد کارگران فصلی شهرداری کم است و آنها پول خود را برای خانواده‌هایشان در شهرستان‌ها ارسال می‌کنند و خودشان مجبور به کارتن خوابی هستند.
20106

کد خبر: 671408

وب گردی

وب گردی