نامه انجمن تهیه کنندگان مستقل به حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی؛ رفتار غیرمنطقی حوزه هنری  به پای شما نوشته خواهد شد

در پی عدم اکران فیلم لانتوری توسط حوزه هنری در سراسر کشور؛ انجمن تهیه‌کنندگان مستقل نامه‌ سرگشاده‌ای به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ارسال کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در پی عدم نمایش فیلم "لانتوری" در سینماهای حوزه هنری، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران نامه‌ای سرگشاده برای حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی ارسال کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

با سلام و احترام

حتما مطلع هستید که زیرمجموعه تحت مدیریت جنابعالی، یعنی حوزه هنری از نمایش فیلم " لانتوری"در سینماهای تحت پوشش خودداری کرده است.

از آنجا که جنابعالی بیش از یکسال است عضو شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشید، گمان ما بر این است که این اقدام جدا از تبعات ریز و درشت دیگری که در پی دارد، اگر نگویم بی‌احترامی، لااقل ندیده گرفتن جنابعالی و همکاران شما در شورای پروانه نمایش فیلم است.

ما احساس می‌کنیم که این روش، یعنی عدم نمایش فیلمی که شما و دیگر اعضای شورای پروانه نمایش به آن پروانه نمایش داده‌اید، اگرچه ظاهر چپ‌گرایانه استقلال زیرمجموعه شما را نمایش می‌دهد، اما در واقع نمایش دوگانگی در زیرمجموعه تحت مدیریت جنابعالی در سازمان تبلیغات اسلامی است.

ما جسارتا پیشنهاد می‌کنیم اگر نمی‌توانید حوزه زیرمجموعه تبلیغات اسلامی را به اجرای قانون و رفتارهای قانونمند راهنمایی کنید، لااقل مسئولیت حضور در شورای پروانه نمایش را ادامه ندهید تا مجبور نشوید در شورایی عضو باشید که رای شما برای زیرمجموعه سازمان محترم تبلیغات اسلامی یعنی حوزه هنری نیز لازم الاجرا نیست.

ما به خاطر احترام فراوانی که برای شما قائل هستیم و نمی‌خواهیم در آینده، نتوانید جوابگوی اعمال و رفتار زیرمجموعه خودتان باشید، این پیشنهادرا ارائه دادیم وگرنه می‌دانیم حضور شخصیت فرهیخته‌ای چون جنابعالی در شورای نمایش فیلم تا چه حد می‌تواند مغتنم باشد.

برادر بزرگوار ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی: باید عرض کنیم چه بخواهید و چه نخواهید رفتارهای غیرمنطقی و فراقانونی حوزه هنری به پای حضرتعالی نوشته خواهد شد و شما به عنوان سیاستمداری باهوش و بسیار زیرک می‌دانید که مردم این گونه نکات را از یاد نخواهند برد.

خداوند رحمان و رحیم همه ما را عاقبت به خیر کند.
با تقدیم احترام

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران
503502

کد خبر: 671465

وب گردی

وب گردی