رئیس مرکز آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی: هیچ نهادی جز دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت‌وگوی بین نخبگان را آغاز نکرده است

رئیس مرکز آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در دیدار دکتر حمید میرزاده از واحد ارومیه گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جزء افرادی است که با عقلانیت، اعتدال، واقع‌بینی و دلسوزی برای انقلاب، نظام و مردم توانسته با انتخاب‌های هوشمندانه مشکلات زیادی از کشور را حل کند. یکی از این مسائل دانشگاه آزاد اسلامی است این دانشگاه به عنوان یک شجره طیبه وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی در جلسه مرکز آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی که در بدو ورود دکتر میرزاده به این استان، گفت: اصل این دانشگاه همیشه ثابت است و همیشه ثمرات خود را به ملت ارائه می‌کند.

لطفی به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر گفت‌وگوی بین نخبگان اشاره کرد و گفت: هیچ جا جز دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت‌وگوی بین نخبگان را آغاز نکرده است. از سال 93 شورای آزاد اندیشی دینی با تدبیرهای ایت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین حمایت‌های دکتر میرزاده تشکیل شد و در این 23 ماه کارهای ارزشمندی انجام گرفت.

او ادامه داد: تنها واحدی که به طور خودجوش این موضوع را پیگیری کرد واحد ارومیه بود. 13 استاد با تقاضانامه کتبی درخواست خود را برای راه‌اندازی آزاداندیشی دینی ارائه کردند و جا دارد این موضوع با تدبیر نهادینه شود.

لطفی افزود: سال گذشته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دستور تاسیس دانشکده علوم دینی و تقریب مذاهب اسلامی را داد و بر ضرورت وجود این دانشکده در جهان اسلام تاکید کرد. بنابراین جا دارد این موضوع مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری شود.

20101

کد خبر: 671500

وب گردی

وب گردی