عضو هیات رییسه فراکسیون امید:روند بررسی سوال از وزیر علوم نادرست بود

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی روند بررسی سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را نادرست دانست و گفت: این که می گویند وزیر در جلسه حضور نیافت، کذب محض است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمود صادقی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری با استناد به ماده 209 که مربوط به نحوه سوال از وزراست، اظهار داشت: در این ماده آمده چنانچه سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشود، ملی یا منطقه ای بودن سوال در جلسه کمیسیون تعیین می شود، درخصوص سوال هاجر چنارانی از وزیر علوم، هیچکدام از ترتیبات قانونی صورت نگرفت یعنی هیچ جلسه ای در کمیسیون برای بررسی آن تشکیل نشد، از این رو اینکه می گویند وزیر در جلسه حضور نیافت، کذب محض است.
وی ادامه داد: در این راستا 6 نماینده از کمیسیون آموزش، نامه ای را در راستای غیرقانونی بودن این حرکت امضا کرده اند که به هیات رییسه مجلس ارائه کردیم.
غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: طبق قانون، رئیس کمیسیون در 15مرداد 95 رسما گزارشی به هیات رئیسه نوشته که این گزارش اعلام وصول شد و در نهایت به چاپ رسید.
در ادامه محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون آموزش مجلس در تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس درخصوص نحوه سوال از وزرا گفت: طبق این ماده هر نماینده می تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی از وزرا سوال کند، بعد از اعلام وصول، کمیسیون 15 روز فرصت دارد جلسه ای با حضور وزیر مربوطه تشکیل و سوال را مطرح کند که ما نیز برای بررسی سوال نماینده نیشابور از وزیر علوم این روند را طی کردیم و نامه ای به فرهادی نوشتیم تا در جلسه مقرر کمیسیون حاضر شود.
وی افزود: وزیر علوم در روز مقرر در جلسه کمیسیون حضور نیافت، خانم چنارانی بر طرح سوال اصرار کرد و از آنجایی که 15 روز از اعلام وصول گذشته بود، این سوال از سوی کمیسیون، ملی تشخیص داده شده و به هیات رئیسه ارجاع شد.

202/201

کد خبر: 671501

وب گردی

وب گردی